L’Observatori Nacional de 5G presentarà el seu primer informe sobre smart cities i turisme durant el proper mes de març

• L’organisme també crearà dos monogràfics: ‘5G Handbook’ i ‘Innovació 5G’, amb l’objectiu de fomentar el desplegament 5G a Espanya i mesurar el seu impacte social i econòmic

• L’Observatori Nacional de 5G elaborarà altres estudis, relacionats amb la Indústria 4.0, la seguretat pública, els mitjans de comunicació, el transport, l’automoció, la salut i l’agroindústria

Barcelona, 26 de febrer del 2019. L'Observatori Nacional de 5G ha anunciat avui, a l'estand de Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) de MWC19 Barcelona, ​​que durant el proper mes de març presentarà els primers informes en què treballa. La sessió ha comptat amb la presència de Carlos Grau, CEO de MWCapital, que ha presentat la iniciativa, Eduard Martín, CIO de MWCapital, que ha introduït la importància d'aquesta nova tecnologia per a la societat, i Federico Ruiz, director de l'Observatori Nacional de 5G, que ha desgranat els estudis en què treballa l'organisme.

Concretament, al març es presentarà un informe que tractarà sobre smart cities i turisme i, al llarg de la resta de l'any, li seguiran altres estudis que parlaran d'Indústria 4.0, seguretat pública, mitjans de comunicació i entreteniment. L'organisme -una iniciativa públic-privada de la Secretaria d'Estat per a l'Avanç Digital, Red.es i MWCapital- també ha anunciat que durant el 2020 presentarà informes sobre altres temàtiques com el transport, l’automoció, la salut i l’agroindústria. Tot això amb l'objectiu de fomentar el desplegament del 5G a Espanya i mesurar el seu impacte social i econòmic.

Dins de la temàtica de mitjans de comunicació i entreteniment, donarà a conèixer el monogràfic '5G Handbook', i en l'àmbit de l'agroindústria, el d’'Innovació 5G'. El primer monogràfic inclourà contingut divulgatiu sobre el 5G, així com l'impacte previst derivat de l'adopció d'aquesta tecnologia. També parlarà sobre els tipus de desplegament de 5G i de la seguretat d'aquesta nova tecnologia. D'altra banda, 'Innovació 5G' inclourà els projectes H2020 i Celtic, i analitzarà les amenaces i les oportunitats de la indústria. També oferirà un mapa d’startups i assenyalarà les vies d'investigació del futur.

El director de l'Observatori, Federico Ruiz, per la seva banda, ha explicat que l'ens vol donar a conèixer tots els pilots que s'estan desenvolupant amb tecnologia 5G. "Tenim una ferma vocació de donar sortida a totes aquestes iniciatives. Hem de explicar-ho a la societat. Posarem a tothom en el mapa, i el més important: desenvoluparem la Internet de les Coses ", ha assegurat. També és important, ha ressaltat, mobilitzar a l'ecosistema innovador.