Alcalá de Henares, seu de la Mobile Week

• Les activitats giraran entorn del lema: “Tecnologia per a la ciutadania”

• Més de 50 conferències, showrooms i taules rodones, amb alguns dels principals referents tecnològics d'Espanya; més de 100 projectes innovadors entre empreses i grups de recerca universitari i més de 200 hores de programació i activitats concentrades en 9 dies

Alcalá de Henares, 1- d'octubre-2021.- L'antiga fàbrica de Gal ha acollit aquest matí la presentació d'un dels esdeveniments de l'any a la ciutat Complutense. Es tracta de la Mobile Week, una iniciativa de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, que se celebrarà a Alcalá de Henares del 16 al 24 d'octubre, organitzada per l'Ajuntament Complutense en col·laboració amb la Universitat d'Alcalá i el Col·legi Oficial d'Enginyers de Telecomunicació.

En la roda de premsa han participat Carlos Grau, CEO de Mobile World Capital Barcelona; Javier Rodríguez Palacios, alcalde d'Alcalá de Henares i José Vicente Saz Pérez, rector de la UAH. També han estat presents el regidor d'Innovació Tecnològica, Miguel Castillejo, que ha detallat el programa; així com Cristina Colom, directora de Digital Future Society.

Mobile Week Alcalá és una iniciativa de Mobile World Capital Barcelona organitzada per l'ajuntament de la ciutat amb la col·laboració de la Universitat d'Alcalá i el Col·legi Oficial d'Enginyers de Telecomunicacions. Aquesta primera edició està patrocinada, entre altres, per Telefónica, iotecta i T-Systems, i compta amb el suport d'Estrella Damm i CaixaBank.

Rodríguez Palacios ha agraït a la Fundació Mobile World Capital Barcelona que hagin seleccionat “la nostra ciutat, que va jugar un paper tan transcendent al llarg de tants períodes de la Història d'Espanya” –ha dit- “perquè ara es converteixi en una ciutat d'avantguarda que mira al futur i que aposta per la tecnologia com a base fonamental per a consolidar el seu progrés i per a aconseguir les seves ambicioses aspiracions a nivell turístic i de promoció”.

El CEO de Mobile World Capital Barcelona, Carlos Grau, per la seva part ha destacat que “La Mobile Week va néixer l’any 2016 per a acostar la tecnologia a la ciutadania i continuem creixent any rere any. Aquest 2021 és especial, perquè la pandèmia ha posat en major relleu aquesta necessitat, i ens fa una molta il·lusió impulsar en col·laboració amb l'Ajuntament d'Alcalá de Henares la primera Mobile Week Alcalá”.

Durant la seva intervenció, el rector de la UAH, José Vicente Saz, ha destacat que esdeveniments com aquest resulten oportuns, necessaris i, fins i tot, imprescindibles. "Només el coneixement ens fa lliures i només l'accés al coneixement pot contribuir a formar una societat més democràtica i més justa. En aquest sentit, la ciutat d'Alcalá de Henares i la seva Universitat suposen un marc únic per a dur a terme amb rigor una adequada difusió de la ciència, de la tecnologia i, en definitiva, del coneixement".

El lema de la Mobile Week, una iniciativa de la Fundació Mobile World Capital, és “Tecnologia per a la ciutadania”, perquè segons s'ha explicat en la presentació des de la Mobile Week Alcalá́ s'aposta per empoderar a la ciutadania mostrant els reptes als quals ens enfrontem en l'actualitat: alguns són nous, però altres són tan vells com la pròpia humanitat. Per això, la Mobile Week Alcalá pretén ser el punt de trobada entre la ciutadania i els focus d'innovació, entre les empreses i l'acadèmia, entre l'administració pública i l'àmbit privat... En definitiva, que no sols convergeixin les tecnologies, sinó també els objectius d'aconseguir una societat més justa, sostenible i igualitària.

Del 16 al 24 d'octubre

Durant 9 dies, Alcalá de Henares acollirà xerrades, exposicions, tallers, taules de debat, grups de treball i espais de connexió entre la ciutadania, empreses, acadèmia i institucions que impulsen la innovació. El regidor d'Innovació Tecnològica, Miguel Castillejo, ha anat desgranant totes les activitats previstes i ha afirmat que totes elles “comparteixen el mateix objectiu, que no és un altre que aprofundir en el coneixement mutu sobre les noves eines tecnològiques i els canvis que comporten”.

En les activitats s'abordaran els principals camps de la tecnologia actual i futura: realitats esteses, intel·ligència artificial, robòtica, eSports, domòtica, 5G, Smart cities, cotxe autònom o tecnologia per a nens.

“Tindrem més de 50 conferències, showrooms i taules rodones –ha detallat Castillejo-, amb alguns dels principals referents tecnològics d'Espanya; a més participaran més de 100 projectes innovadors entre empreses i grups de recerca universitari i més de 200 hores de programació i activitats concentrades en 9 dies”.

Més informació de l’esdeveniment al següent enllaç  https://mobileweekalcala.com/
amunt
pdf (1)