La primera edició de PUZZLE X Ventures Summit es llança a Barcelona: l’esdeveniment per a empreses a la recerca de Frontier Tech per a solucions de mercat

• El proper dimarts 21 de juny DFactory Barcelona acollirà el primer PUZZLE X Ventures Summit coorganitzat per The Collider, el programa d’innovació de Mobile World Capital Barcelona i MATTER, l’associació i think tank que impulsa l’ecosistema internacional de Frontier Tech & Frontier Materials.

• L’esdeveniment, exclusivament mitjançant registre personal, mostrarà diferents materials innovadors que transformaran la salut, la construcció, la indústria i l’embalatge.

• El PUZZLE X Ventures Summit és un esdeveniment de PUZZLE X, el primer hub global de materials Deep Tech centrat en la innovació de frontier materials per a un futur sostenible.

Barcelona, 20 de juny de 2022 – El pròxim dimarts 21 de juny, el programa d'innovació The Collider de Mobile World Capital Barcelona i MATTER, l’associació i think tank que impulsa l’ecosistema internacional de Frontier Tech & Frontier Materials, organitzarà la primera edició de PUZZLE X Ventures Summit, el hub global de materials Deep Tech centrat en la innovació dels anomenats frontier materials. L’esdeveniment mostrarà com  les solucions tecnològiques contribueixen i augmenten el valor de les organitzacions, al mateix temps que construeixen un futur més sostenible en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.

Oscar Sala, director de The Collider, destaca que "aquesta trobada és clau per a fomentar la innovació de frontier materials i acostar-se a les noves tecnologies. A més, ens permet identificar oportunitats competitives en el sector i connectar als científics amb les corporacions que porten aquests nous materials al mercat."

Un espai per a construir i connectar

L’esdeveniment presentarà dos projectes pioners: LightNet, una iniciativa científica liderada per l’Institut Català de Nanociència i Nanotecologia (ICN2) i Cooling Photonics, una empresa cocreada per The Collider i ICN2 que ofereix solucions de refrigeració passiva que redueixen el consum d'energia i augmenten el rendiment dels sistemes, alhora que redueixen els costos en les organitzacions.

El Summit té com a objectiu que frontier materials, com els nanomaterials, grafè, metamaterials, materials quàntics, biomaterials i fotònics es converteixin en materials estandarditzats i accessibles per al nombre més gran possible d’organitzacions. Això permetria als líders de la indústria integrar aquests materials en els seus processos de fabricació, contribuint així a resoldre alguns dels desafiaments més urgents de la indústria. L'esdeveniment es durà a terme presencialment i requereix registre previ- el període d’inscripció està actualment obert i és gratuït. A causa de qüestions de confidencialitat científica, no es permetrà la transmissió o enregistrament de les sessions.

Aquesta trobada és el preludi de la pròxima segona edició de l’esdeveniment PUZZLE X que tindrà lloc del 15 al 17 de novembre a la Fira Gran Via, Barcelona. En aquest sentit,  Sala recorda que la principal activitat del programa d’incubació i acceleració de start-ups amb base científica que executa "és portar al mercat materials d’avantguarda creats al laboratori en forma de productes i solucions innovadores per a diversos sectors".

PUZZLE X, la plataforma internacional de Frontier Tech per a un futur sostenible

El juny de 2021, PUZZLE X va ser creat a Barcelona com el primer hub de Frontier Tech & Frontier Materials en el món. Amb el suport del Gobierno de España, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, PUZZLE X és un dinàmic esdeveniment global i constructor d’empreses i generador d’ecosistemes de 365 dies i el primer punt de col·lisió d’idees, innovació i solucions per a Frontier Materials Deep Tech cap als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. La missió de PUZZLE X és accelerar la transformació mitjançant l’ús de les tecnologies més avançades del nostre temps per a un futur pròsper i sostenible.

SOBRE MATTER

MATTER, Inc. és el principal think tank, associació i plataforma internacional de més de 30 divisions nacionals, centrat en l’arquitectura i pol·linització creuada de l’ecosistema de Frontier Materials. Les iniciatives i programes meticulosament dissenyats de MATTER se centren a nodrir i desenvolupar 6 àrees de necessitat focals per a oferir un impacte holístic en tot l'ecosistema activat per les principals institucions acadèmiques, parts interessades de la indústria, empreses emergents i inversors.

SOBRE THE COLLIDER

The Collider, el programa d'innovació de Mobile World Capital Barcelona, ​​tanca la bretxa entre ciència i mercat per a crear start-ups disruptives basades en la tecnologia. Per això, el programa fomenta l'actitud emprenedora en les universitats i utilitza la fórmula investigador-emprenedor per a crear noves companyies d'alt valor. El programa se centra en la identificació i desenvolupament empresarial de tecnologies altament disruptives com la intel·ligència artificial, la internet de les coses, el blockchain o la realitat virtual, connectant talent científic i emprenedor. The Collider incentiva la participació d'empreses per a llançar pilots en fases inicials i obrir noves línies de negoci ajudant a incrementar la competitivitat.

SOBRE MOBILE WORLD CAPITAL BARCELONA

Mobile World Capital Barcelona és una iniciativa que impulsa el desenvolupament digital de la societat i ajuda a millorar la vida de les persones en en l'àmbit global. Amb suport públic i privat, MWCapital centra la seva activitat en quatre àrees: l'acceleració de la innovació mitjançant l'emprenedoria digital; la transformació de la indústria mitjançant la tecnologia digital; el creixement del talent digital entre les noves generacions i els professionals; i la reflexió sobre l'impacte de la tecnologia en la nostra societat. En el seu conjunt, els nostres programes transformen positivament l'economia, l'educació i la societat. MWCapital acull MWC a Barcelona i és la fundadora de 4 Years From Now (4YFN), la plataforma de negocis per a la comunitat de startups present en tots els esdeveniments de MWC a tot el món.