Mobile World Centre acull ‘Mobilitzats’, l’exposició que mostra l’impacte del mòbil entre la ciutadania

- Imatges de fotògrafs locals i internacionals, vídeos, disseny i altres creacions mostren la penetració social del mòbil
- L’exposició acull #MobileViewsBarcelona, una selecció de curts fets amb telèfon mòbil i inspirats en la ciutat

Barcelona, 15 de juliol de 2014 – Mobile World Centre, l’espai permanent de Mobile World Capital Barcelona per difondre i mostrar les últimes tecnologies i solucions mòbils als ciutadans, acull des d’avui 15 de juliol i fins el 30 de setembre l’exposició ‘Mobilitzats’ amb la col•laboració de l’Ajuntament de Barcelona. La mostra recull una reflexió sobre l’impacte social dels dispositius mòbils a través d’expressions artístiques com la fotografia, el disseny gràfic i els vídeos experimentals.

L’exhibició presenta una selecció d’instantànies de fotògrafs barcelonins que mostren la presència quotidiana del mòbil en diferents entorns. Jordi Adrià, Catarina Barjau, Antoni Bernad, Edu García, Leila Méndez, Manuel Outumuro, Sergi Pons i Dani Riera són alguns dels autors que han cedit les seves obres.

Una retrospectiva amb imatges d’àmbit internacional mostra també l’ús dels dispositius en entorns polítics, poblats massais o en situacions de conflicte. Aquesta selecció consta de peces d’agències internacionals com Magnum, Getty, AFP o Reuters, i fotografies de Martin Parr, Bruno Barbey i John Vinks.

L’exposició també analitza l’empremta del mòbil als mitjans de comunicació amb una mostra de portades Der Spiegel, Life, Icon, The Economist, The New Yorker o Wired, entre d’altres.

El mòbil, des del sector de l’audiovisual i el disseny

#MobileViewsBarcelona, una selecció de curts rodats amb telèfon mòbil i inspirats en la ciutat de Barcelona, aporta el punt de vista audiovisual. El visitant contraposarà a més talls de pel•lícules clàssiques –quan no existien els dispositius mòbils-, amb produccions més actuals. L’objectiu és comprovar com les persones han deixat d’interactuar directament amb ràdios, despertadors o blocs de notes per utilitzar aquests serveis a través del mòbil.

Mostra de mòbils històrics

Mobile World Centre acull també una exposició de mòbils antics que permetrà veure l’evolució i les tendències que han seguit aquests dispositius al llarg del temps. L’Ericsson Hotline i el Mitsubishi ITT de 1988, el Motorola Micro Tac (1989), el Nokia Comunicator 9110i (1999), el Nokia N Gage (2003) o el Motorola RAZR V3R (2004) són alguns dels models que es podran veure.

Exposició: ‘Mobilitzats’

• Lloc: Mobile World Centre (C. Fontanella 2, Barcelona)

• Dates: del 15 de juliol al 30 de setembre

• Horari: de dilluns a dissabte de 09:30h a 21:30h

• Entrada lliure

Per a més informació:
Tatiana Viladomat tviladomat@mobileworldcapital.com
+34 935 157 359 / +34 663 700 314

Adriana Ribas a.ribas@romanyasociados.es
+34 93 414 23 40 / +34 646 239 326

Mobile World Capital Barcelona és una iniciativa destinada a convertir la ciutat en un centre de referència de les tecnologies mòbils. Un lloc on les persones, les empreses i les institucions treballin de manera conjunta per aprofitar el potencial de les tecnologies mòbils com un element per transformar la vida quotidiana i crear noves oportunitats de negoci. MWCB, a través dels seus programes i iniciatives, és també un motor de desenvolupament i internacionalització del teixit empresarial.

Mobile World Capital Barcelona és una iniciativa promoguda pel Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, Fira de Barcelona i GSMA ¬–la organització que representa a més de 800 operadors de telefonia mòbil a tot el món i a més de 200 empreses de l'ecosistema mòbil–.

Descarrega la Nota de Premsa: Mobile World Centre acull Mobilitzats, l’exposició que mostra l’impacte del mòbil entre la ciutadania (en pdf)