Montse Guardia, nova directora d´Estratègia i responsable de l’àrea de Societat de Mobile World Capital Barcelona

• Enginyera de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya, Guàrdia compta amb més de 30 anys d'experiència al sector tecnològic i és considerada com una de les principals referents a blockchain a l'àmbit europeu.

Barcelona, ​​23 de novembre de 2022.– Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) ha incorporat Montse Guardia com a nova directora d'Estratègia i responsable de l'àrea de Societat de l'Entitat.

Enginyera de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), màster en gestió per la Universitat Ramon Llull i la Universitat Pompeu Fabra, Guardia aporta més de 30 anys d'experiència en estratègia i creació d'ecosistemes i direcció de programes a l’àmbit nacional i internacional. Entre altres, destaca que ha estat responsable dels serveis de Tecnologia de la Informació de 4 Jocs Olímpics, de Jocs Panamericans, i de diversos Campionats del Món i Cimeres de l'ONU. En els darrers 10 anys, Guàrdia s'ha dedicat a construir ponts entre startups i multinacionals.

En aquest sentit, destaca la seva posició com a vicepresidenta i, posteriorment, com a General Manager d'Alastria Blockchain Ecosystem, associació sense ànim de lucre que fomenta l'economia digital a través del desenvolupament de tecnologies de registre descentralitzades/blockchain.

A més, com a empresària, ha centrat la seva activitat en el camp de la digitalització, posicionant-se com a experta en tecnologies emergents com el blockchain, intel·ligència artificial, IoT o Quantum, la qual cosa l'ha portat a ser considerada com una de les principals veus referents a blockchain a Europa.

La seva àmplia trajectòria al sector li ha proporcionat una visió general del mercat, tan nacional com en l'àmbit internacional, així com una visió global de les tendències i noves tecnologies que revolucionaran la societat. Des de maig de 2022, és la primera dona a presidir al Consell Social de la UPC i, actualment, és presidenta de la Quantum Blockchain Alliance, cofundadora de la Fundació ELLIS Alacant i membre del Consell Assessor de l'Observatori d'Ètica a intel·ligència artificial de Catalunya (OEIAC)”, membre de l'Europe Movement Health Growth Commitee, i del Comitè Acadèmic del thinktank juridicolegal FIDE, entre d'altres.

Com a nova directora d'Estratègia i responsable de l'àrea de Societat de MWCapital, Guàrdia assumirà la direcció de diferents projectes estratègics de l'organització i treballarà per continuar impulsant un futur digital més inclusiu on el ciutadà estigui al centre. Aquest és el cas de Digital Future Society, iniciativa impulsada per la Vicepresidència Primera -Ministeri d'Afers Econòmics i Transformació Digital- del govern d'Espanya, Red.es, i Mobile World Capital Barcelona, ​​que cerca construir un futur més inclusiu, just i sostenible a l'era digital.

SOBRE MOBILE WORLD CAPITAL BARCELONA

Mobile World Capital Barcelona és una iniciativa que impulsa el desenvolupament digital de la societat i ajuda a millorar la vida de les persones a nivell global. Amb suport públic i privat, MWCapital centra la seva activitat en quatre àrees: l'acceleració de la innovació a través de l'emprenedoria digital; la transformació de la indústria mitjançant la tecnologia digital; el creixement del talent digital entre les noves generacions i els professionals; i la reflexió sobre l'impacte de la tecnologia a la nostra societat. En conjunt, els programes transformen positivament l'economia, l'educació i la societat. MWCapital acull MWC a Barcelona i és la fundadora de 4 Years From Now (4YFN), la plataforma de negocis per a la comunitat de startups present a tots els esdeveniments de MWC a tot el món.