The Collider posa en marxa un vertical dedicat a l’agroalimentació per potenciar la innovació del sector

• La nova edició de The Collider, que comença el proper gener, treballarà per primera vegada per resoldre els reptes del sector agroalimentari (agrifood), afegint aquesta àrea a les temàtiques actuals: salut, energia, indústria 4.0 i mobilitat

• Més de 30 experts vinculats a la indústria agroalimentària han definit els reptes més importants del sector que es concreten en la necessitat de reduir l’impacte mediambiental que la indústria genera, el packaging o el malbaratament alimentari

Barcelona, 17 de desembre de 2020.- La tecnologia agroalimentària té un alt potencial de creixement en la transferència tecnològica que pot contribuir al desenvolupament del sector. The Collider, el programa d’innovació de Mobile World Capital Barcelona (MWCapital), aposta per la disrupció tecnològica en aquest sector en la seva propera edició 2021 mitjançant l’obertura d’un nou vertical d’agrifood i la posada en marxa d’un acord de col·laboració amb l’IRTA. L’objectiu final és crear startups tecnològiques que donin resposta als nous reptes d’aquest sector mitjançant la reducció de la bretxa entre la ciència i les necessitats del mercat.

El sector agroalimentari és un dels sectors econòmics més importants per l’economia espanyola a nivell de generació de riquesa. El 2018 va generar un 9,2% del PIB (100.742 milions d’euros) i el 12,3% (2,5 milions de llocs de treball) del total de l’economia espanyola incloent tota la cadena de valor que va des del sector primari a la indústria de transformació i a la fase de comercialització.

The Collider ha realitzat una primera trobada amb una trentena d’empreses del sector agroalimentari per identificar els reptes més importants als quals s’enfronten. Entre els reptes identificats per les empreses destaca la importància de la reducció de l’impacte mediambiental de la indústria agroalimentària, un dels més elevats dels sectors industrials. A més, també es proposa la creació de nou packaging amb materials més respectuosos amb el medi ambient i la salut, ajudar el sector Horeca en la seva reformulació en un moment de canvis per la crisi sanitària i el creixement de models com el takeaway o el delivery, reduir el malbaratament alimentari i donar-li altres usos a l’excedent de producció per reduir el seu impacte mediambiental i disminuir els mals hàbits alimentaris que afecten la salut. El proper mes de gener es farà una crida per trobar aquelles tecnologies que els hi poden donar resposta.

El vertical agroalimentari s’afegeix als d’eHealth, indústria 4.0 i mobilitat que The Collider ja ha desenvolupat durant les seves edicions anteriors, que tenen una durada d’un any. Després de la definició de reptes es fa la crida de tecnologies, es busca el talent emprenedor i empresarial, i es creen equips de treball que durant sis mesos desenvolupen el seu projecte empresarial per validar el model de negoci amb el mercat. En el total, de les seves tres edicions, el programa ha ajudat a la creació de 14 startups, generant 63 llocs de treball i donant formació a 157 científics, un dels seus objectius per generar riquesa i contribuir a la sostenibilitat dels centres de recerca.

Col·laboració amb l’IRTA

En aquesta mateixa línia i per impulsar la creació d’aquest nou vertical, The Collider ha tancat un acord de col·laboració amb l’IRTA per donar un major impuls a la competitivitat del sector agrari i la indústria alimentària facilitant la transferència tecnològica de projectes científics i l’atracció d’empreses de les indústries alimentàries que tenen interès en el sector.

Ambdues entitats tenen l’objectiu de millorar la digitalització del sector agrari, propiciant una major col·laboració dels centres de recerca amb les empreses i generant un nou teixit de base tecnològica per ajudar a la competitivitat del sector.