The Collider es consolida i inicia la seva 4a edició amb un 40% d’aplicacions de fora de Catalunya

• El programa de MWCapital continua creixent i ha generat un alt interès en centres de recerca i innovació de tota Espanya i a nivell internacional amb un total de 229 sol·licituds

• 15 tecnologies han estat seleccionades per entrar al programa amb l’objectiu de crear una empresa amb la col·laboració d’emprenedors i empresaris

• Des de la primera edició, el programa ha ajudat a la creació de 14 startups, generant 62 llocs de treball i donant formació a 157 científics de 62 institucions científiques

Barcelona, 29 de juliol de 2020.- Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) inicia la quarta edició de The Collider, el seu programa de transferència tecnològica, amb un alt creixement fora de Catalunya. The Collider connecta el coneixement científic amb el talent emprenedor per crear startups tecnològiques altament innovadores. Després de les edicions anteriors, la iniciativa s’ha consolidat i continua augmentant el número d’aplicacions de centres de recerca i innovació per participar-hi. Aquest any destaca que un 40% de les 229 aplicacions rebudes són de fora de Catalunya, especialment de Madrid però també de centres de tota Espanya i algun de l’estranger com l’Índia o els Estats Units. Oscar Sala, director de The Collider, destaca que “hem fet un salt molt important per arribar a l’ecosistema científic de tota Espanya, posant en valor la transferència tecnològica com a palanca de competitivitat i talent”.

15 tecnologies centrades en digital Health i indústria 4.0

De les 229 aplicacions rebudes, The Collider en va seleccionar 35, elaborades per 27 entitats i centres de recerca diferents,  que van realitzar un pitch davant d’un jurat per triar-ne les 15 finalistes que entren a formar part del programa. El 73,4% estan relacionades amb projectes d’Indústria 4.0 i sostenibilitat, mentre que el 26,6% estan enfocades al Digital Health. Ara que s’han triat les propostes científiques, The Collider ha obert el procés per seleccionar els emprenedors que entraran en els projectes, creant equips que hi treballaran de forma conjunta durant sis mesos en les instal·lacions de MWCapital a Barcelona per convertir el projecte en una empresa preparada per entrar al mercat.

Dels 15 projectes seleccionats, el 26,6% d’ells provenen per primera vegada de fora de Catalunya (Madrid, València i Jaén) i els altres 11 són de territoris catalans (9 de Barcelona, un de Girona i un altre de Tarragona). Els àmbits són força diversos, des de propostes per reduir l’ús de plàstics en els envasos dels productes, una solució per transmetre dades a través de la freqüència radar, dispositius d’elèctrodes  per monitorar la salut adaptats a la fisonomia dels nens petits, detectar el càncer de pell fins a l’optimització del control de l’agricultura a través de drons.

Els projectes finalistes estan desenvolupats per centres d’investigació com l’Eurecat Centre Tecnològic de Catalunya, l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Ramon Llull, l’Instituto de Ciencia y Tecnología de Polímeros, la Universitat Politècnica de Catalunya, l’Institut de Ciències de la Terra Jaume Almera, l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Girona, l’Instituto de Física Corpuscular, la Universidad de Alcalá i la Universidad de Jaén.

The Collider atorga 2.000€ a cadascun dels 15 projectes, gràcies a la col·laboració amb el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de fomentar la validació de la ciència amb el mercat.

Creació de 14 startups

The Collider connecta el coneixement científic amb el talent emprenedor per crear startups tecnològiques altament innovadores. Fins ara i en les seves primeres tres edicions, el programa ha ajudat a la creació de 14 startups, generant 63 llocs de treball i donant formació a 157 científics. En la darrera edició, 163 projectes de 27 centres de recerca i equips investigadors i més de 1.000 emprenedors de tot el món, el 36% no europeus, van presentar les seves candidatures. D’aquí van sorgir 5 startups altament innovadores i amb gran capacitat de creixement: Cooling, una tecnologia de refrigeració sense consum d’energia; Deep Detection, per a la millora de la detecció dins del procés de producció; Exheus, anàlisi de lesions i patologies al cos; Geokinesia, amb un sistema de teledetecció espacial del terreny i GoFasd, diagnòstic i tractament de malalties neurocognitives en nens.

The Collider s’alia amb GoHub per impulsar el deep tech a tota Espanya

The Collider ha iniciat una col·laboració amb GoHub, el hub de Global Omnium de València,  amb l’objectiu de crear el primer fòrum de deep tech a Espanya. Per aconseguir-ho, les dues entitats organitzaran diferents activitats  durant l’any per mostrar solucions tecnològiques de deep tech que ja s’estan fent servir per solucionar reptes en grans corporacions i apropar així la ciència al mercat i afavorir la transferència tecnològica.