Zyrcular Foods i The Collider s’alien per potenciar la innovació del sector foodtech

• El programa d’innovació de Mobile World Capital Barcelona ha fet una aposta pel segment foodtech i la innovació en el sector agroalimentari

• Amb aquesta col·laboració, Zyrcular Foods comptarà amb el know-how i el coneixement de The Collider per seguir sent una companyia pionera en la innovació alimentària

Barcelona, 21 de juny de 2021.- El programa d’innovació de deep tech The Collider (Mobile World Capital Barcelona) i Zyrcular Foods, companyia dedicada a la producció, desenvolupament i distribució d’aliments basats en proteïna alternativa, treballaran per fomentar la innovació en el sector alimentari i poder donar respostes als reptes que el sector ha d’afrontar en el futur. A través d’aquesta col·laboració, Zyrcular Foods es converteix en la primera companyia d’alimentació i proteïna alternativa que s’uneix a The Collider, el programa d’innovació de Mobile World Capital Barcelona.

Integrar-se a The Collider forma part de l’ADN de Zyrcular Foods ja que una de les seves àrees de negoci és incubar start-ups i escalar el seu creixement a nivell industrial com a innovació col·laborativa. En aquest sentit, la companyia amb les seves divisions Zyrcular Labs i Zyrcular Plant s’erigeix com una plataforma de proves pilot per a projectes d’incubació de start-ups i escalabilitat industrial.

El programa d’innovació posa en contacte el know-how i coneixement acadèmic internacional amb el sector empresarial, amb l’objectiu d’aportar solucions conjuntes als reptes de la indústria. Tanmateix, Zyrcular Foods té com a objectiu liderar la innovació i la reflexió del sector de la proteïna a Espanya i el sud d’Europa juntament amb el sector Foodtech, al sector universitari i a centres d’investigació.

The Collider ha identificat el sector de l’alimentació com un dels més rellevants per a l’economia i societat espanyola, i també com un dels que té més desafiaments a futur i innovació.

Santi Aliaga, CEO de Zyrcular Foods, ha explicat que “Zyrcular Foods és una pista d’aterratge per a companyies start-up internacionals que volen escalar les seves operacions a nivell industrial al sud d’Europa”. Tanmateix, Aliaga ha assenyalat que l’estructura corporativa de Zyrcular Foods permet desenvolupar productes a nivell R+D+i, produir-los en una factoria prop de Barcelona i comercialitzar-los.

Per això, “ser creatius i vanguardistes és part del nostre ADN i aliar-nos amb The Collider és un pas idoni per donar resposta als reptes que tenim per davant a través de la innovació deep-tech”.

Per la seva banda, Oscar Sala, director de The Collider, ha indicat que “és una gran satisfacció veure que The Collider segueix creixent i sumant nous aliats, entrant en un segment clau com és el foodtech. La competitivitat del sector agroalimentari passa per la innovació i per adoptar, a més, noves dinàmiques associades a la transferència de tecnologia i a la col·laboració ciència-empresa”.

A més, Sala ha assenyalat que “la feina que realitzem amb Zyrcular Foods ens permetrà abordar el futur del sector agroalimentari des d’una perspectiva global perquè podrem aportar les nostres dinàmiques a tota la cadena de valor del sector”.
amunt
images (1)