Family Day 2025

Family Day 2025

06/JUL/2025
Palau Robert (Pg. de Gràcia, 107) – Sala Cotxeres
10:00 - 13:00 h.
Dos torns: de 10h a 11:30h, i de 11:30h a 13:00h

Amb motiu de la inauguració de Simbiòpolis al Palau Robert —una exposició que explora com la tecnologia pot contribuir a un futur més humà, sostenible i col·laboratiu—, des de la Fundació Mobile World Capital Barcelona volem convidar-vos a la jornada Family Day, especialment adreçada a famílies i infants d’entre 6 i 13 anys.  

Amb l’objectiu d’apropar els valors de Simbiòpolis a tots els públics, hem dissenyat “Plastic Zero: Tecnologia per a un oceà viu”, un taller educatiu i immersiu pensat específicament per aquest públic familiar. Una experiència que combina joc, ciència i innovació per reflexionar sobre els reptes ambientals globals, i que convida a descobrir l’exposició com un espai per seguir explorant solucions des de la tecnologia per habitar la ciutat del futur.   

Coneix més de Simbiòpolis a:

PLÀSTIC ZERO: TECNOLOGIA PER A UN OCEÀ VIU 

Plàstic Zero” és un taller educatiu innovador que integra tecnologies emergents —realitat virtual amb ulleres 3D Meta, robòtica educativa amb LEGO, impressió 3D i intel·ligència artificial— per abordar els grans reptes mediambientals que afecten els nostres oceans. 

A través d’experiències immersives i col·laboratives, les famílies participants analitzen críticament la contaminació per plàstics, l’illa d’escombraries  del Pacífic, la sobrepesca i l’augment de la temperatura marina, connectant aquests fenòmens amb el canvi climàtic global i les seves conseqüències al Mediterrani. La intel·ligència artificial s’incorpora com a eina d’anàlisi i simulació, permetent visualitzar escenaris futurs i fomentar la presa de decisions sostenibles. 

En una primera part amb tot el grup reunit, introduirem les tres problemàtiques dels mars i oceans i percebrem la importància de l’element aigua per a la nostra supervivència i el benestar del planeta, mitjançant eines d’IA com NotebookLM, Claude i Gamma. 

Tot seguit, els participants es divideixen en tres grups, que rotativament recorren les tres estacions assignades a la sobrepesca (realitat virtual mitjançant l’ús de l’aplicació Oceans Rift amb les ulleres 3D Meta Quest), l’escalfament dels oceans (impressió 3D en directe), i les superilles de plàstic (construcció d’un robot amb Lego Education).

  • Finalment, es realitza un tancament per recordar el que s’ha après i veure com podem situar-nos al centre de la transformació verda per assolir un entorn més sostenible, amb la mediació de la tecnologia. 

Què t’emportaràs d’aquest taller? 

Aquest taller promou l’alfabetització tecnològica, el pensament crític i la ciutadania activa, articulant una proposta educativa que alinea sostenibilitat, tecnologia i participació intergeneracional. Pensat com una experiència transformadora, “Plàstic Zero” situa la família al centre de l’acció climàtica i de la innovació educativa. 

Per a qualsevol consulta, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del correu [email protected] 

Aforament complet

Si vols assistir-hi, pots apropar-te el dia de l’activitat i, en cas que hi hagi places disponibles per absències d’última hora, s’assignaran per ordre d’arribada a partir de 5 minuts abans de l’inici. Recorda que l’accés a l’exposició Simbiòpolis, al mateix Palau Robert, és gratuït i no requereix inscripció prèvia.

La reserva de places està garantida fins a 5 minuts abans de l’inici del taller, que començarà a les 10:00h o a les 11:30h respectivament. Davant de la no compareixença d’assistents, les places s’alliberaran a d’altres participants sense reserva fins a completar aforament.

Comparteix
Activitats
MWCapital AWARDS — Fase de convocatòria
MWCapital AWARDS — Fase de convocatòria
Convocatòria oberta fins el 18 de març de 2026 Des de Mobile World Capital Barcelona, en col·laboració amb GSMA Foundry, B Lab Espanya i la Secretaria d’Estat de Digitalització i… Read More
Veure més
Welcome IT Day
Welcome IT Day
Sabem que tens talent i que t’agradaria iniciar la teva carrera professional en l’ecosistema digital de Barcelona. Però, sabies que la nostra ciutat és un dels hubs digitals més importants del món? Ens agradaria convidar-te a unir-te al Welcome IT Day de Mobile World Capital Barcelona, un esdeveniment enfocat a connectar el talent de la ciutat amb empreses… Read More
Sala Apolo
Veure més
Presentació de l’informe sobre l’ecosistema de spin-offs Deep Tech a Espanya en el Barcelona Deep Tech Summit
Presentació de l’informe sobre l’ecosistema de spin-offs Deep Tech a Espanya en el Barcelona Deep Tech Summit
Mobile World Capital Barcelona estarà present al Barcelona Deep Tech Summit amb la presentació de la segona edició de l’informe “L’ecosistema de spin-offs deep techa Espanya” on es fa un complet anàlisi de l’ecosistema de transferència tecnològica. L’acte tindrà lloc el 6 de novembre, a les… Read More
Sala Agora del Pavelló 1 de Fira de Barcelona
Veure més

Estigues informat de tot!

Subscriu-te i estigues informat dels últims continguts de Mobile World Capital Barcelona.