L’Ajuntament de L’Hospitalet i Mobile World Capital impulsen l’aliança per la digitalització de la ciutat

• L’alcaldessa Núria Marín i el CEO de la Mobile World Capital Barcelona, Carlos Grau, signen un conveni de col·laboració.
  • La iniciativa s’inscriu dins de L’Hospitalet 6.0, l’estratègia de digitalització i connectivitat del municipi que està posant en marxa el Govern local.
  • El conveni, que té una vigència de dos anys i un import màxim de 510.000 euros, té en el seu punt de mira la inclusió digital i dos col·lectius prioritaris: la gent gran i els joves.

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, i el CEO de Mobile World Capital, Carlos Grau, han signat avui un conveni de col·laboració per al desenvolupament d’un seguit d’accions per impulsar la digitalització de la ciutat, fomentar la inclusió digital dels seus ciutadans i ciutadanes, i donar suport a l’emprenedoria i a les PIME, en el marc del projecte L’Hospitalet 6.0, que està duent a terme el municipi.

Per a l’alcaldessa, Núria Marín, aquest conveni és el resultat de “l’aliança entre la Fundació i l’Ajuntament, amb un objectiu: transformar digitalment la ciutat sense deixar ningú enrere”. “La Mobile World Capital ens aportarà tot el coneixement i l’expertesa per fer aquesta transformació digital a escala humana”, ha afegit Marín.

Carlos Grau, CEO de Mobile World Capital, ha celebrat aquest acord que desenvolupa el protocol d’intencions existent entre ambdues entitats que farà de “L’Hospitalet un referent internacional en inclusió digital”. I ha afegit que “per ser una societat inclusiva, hem d’avançar en la  connectivitat universal, millorar la formació i la ocupabilitat i aprofitar l’excelència científica del clúster biomèdic de Bellitge. A L’hospitalet en els propers anys passaran coses extraordinàries.”.

Mobile World Capital i l’Ajuntament de L’Hospitalet destinaran un màxim de 510.000 euros, al 50% cadascun d’ells, per a la realització de diferents accions durant els exercicis 2022 i 2023.

Una de les primeres accions que es posaran en marxa és la realització d’un estudi sobre  la capacitació digital de la ciutadania que permeti identificar el grau de digitalització de la ciutat i les bretxes existents. Així, es  farà una enquesta a un mínim de 1.500 habitants de la ciutat, representatius dels sis districtes, sobre els cinc àmbits Digital Economy and Society Index (DESI), el marc de referència de la Comissió Europea per mesurar el rendiment digital dels estats membres de la Unió Europea. Aquests àmbits són la connectivitat, el capital humà, l’ús d’internet, els serveis públics digitals i la integració de la tecnologia digital en les empreses.

Núria Marín ha dit que qui més està patint ara mateix els efectes d’aquesta bretxa digital és la gent gran. “Les experiències pilot que vam fer al Smart City i les que estem fent al Village adreçades a la gent gran, estan sent un èxit i ens animen a continuar i a fer-les arribar a tota la ciutat”.  Pel que fa als joves i el teixit productiu, ha afegit que “tenim unes taxes d’atur juvenil del tot inacceptables. Cal aprofitar les oportunitats que ens dóna la digitalització i definir accions destinades a millorar l’ocupabilitat dels joves”.

El conveni preveu la realització d’un seguit d’actuacions que es podrà ampliar o modificar per tal d’adaptar-les a la realitat de la ciutat i, sobretot, dels seus ciutadans i de les seves ciutadanes. Algunes d’aquestes actuacions són:

• Tallers sobre desinformació i verificació digital anuals, adreçats a col·lectius especialment susceptibles a la desinformació com poden ser persones joves, adolescents, adults de més de 65 anys, professorat de secundària, entre d’altres, amb l’objectiu d’avançar en les competències digitals de la ciutadania, promoure el pensament crític i la reflexió al voltant de la tecnologia i el seu impacte en la societat.
  • Sessions formatives en competències digitals bàsiques per a persones poc o gens familiaritzades amb les tecnologies de la informació i comunicació, en especial gent gran.
  • Accions dirigides a explorar solucions tecnològiques per resoldre algun aspecte específic de les bretxes digitals. Es treballarà per facilitar uns serveis municipals que siguin alhora digitalitzats però inclusius envers la ciutadania, com ara les solucions tecnològiques d’assistència per veu dirigides a la gent gran per facilitar la realització de tràmits i relació amb la institució pública.
  • Impuls i execució de projecte amb connectivitat intel·ligent en els àmbits de la salut i de l’esport, sempre amb la voluntat de convertir-los en projectes que acabin essent serveis consolidats per a la ciutadania.
  • Impuls d’accions o programes que impliquin tecnologia com a eina per lluitar contra la soledat, principalment adreçades a persones grans que viuen soles.
  • Accions dirigides a reduir la bretxa entre la ciència i les necessitats del mercat laboral destinades a la creació d’startups tecnològiques i aprofitament del talent digital.

Sobre Mobile World Capital Barcelona

Mobile World Capital Barcelona és una iniciativa que impulsa el desenvolupament digital de la societat i ajuda a millorar la vida de les persones a escala global.

Amb suport públic i privat, MWCapital centra la seva activitat en quatre àrees: l’acceleració de la innovació a través de l’emprenedoria digital; la transformació de la indústria mitjançant la tecnologia digital; el creixement del talent digital entre les noves generacions i els professionals; i la reflexió sobre l’impacte de la tecnologia a la nostra societat. En conjunt, els nostres programes estan transformant de manera positiva l’economia, l’educació i la societat.

MWCapital acull MWC a Barcelona i és la fundadora de 4 Years From Now (4YFN), la plataforma de negocis per a la comunitat de startups present en tots els esdeveniments de MWC a tot el món.

Estigues informat de tot!

Subscriu-te i estigues informat dels últims continguts de Mobile World Capital Barcelona.