Mobile World Capital Barcelona llança els MWCapital Awards per impulsar una Transformació Digital Sostenible

• Aquesta nova iniciativa internacional té com a objectiu reconèixer projectes innovadors de transformació digital que defensin la sostenibilitat i s’alineïn amb l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
  • Els partners estratègics, GSMA Foundry i B Lab Spain, jugaran un paper fonamental per promoure i assessorar en l’àmbit de la sostenibilitat per construir un futur més inclusiu, equitatiu i, per tant, més sostenible.
  • Un jurat internacional seleccionarà 15 finalistes, que obtindran exposició internacional, i 6 guanyadors que tindran l’oportunitat de mostrar el seu treball al MWC Barcelona 2026.

A mesura que l’atenció global es desplaça cada vegada més cap a la intersecció de la tecnologia i la sostenibilitat, Mobile World Capital Barcelona, amb el suport de GSMA Foundry i B Lab Spain, ha anunciat el llançament dels MWCapital Awards: Tecnologies per a un Futur Sostenible. Aquesta nova iniciativa internacional busca honorar projectes innovadors que utilitzen la transformació digital per impulsar un progrés significatiu cap als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, centrant-se a crear un triple impacte: econòmic, social i ambiental.

Els premis reflecteixen la visió de MWCapital d’una transició digital responsable i amb visió de futur, on la tecnologia actua com a catalitzador per resoldre problemes globals urgents com la desigualtat, el canvi climàtic i la inclusió digital. “Creiem en un futur en què la innovació digital i la sostenibilitat estiguin intrínsecament lligades”, afirma Francesc Fajula, CEO de Mobile World Capital Barcelona. “A través d’aquests premis, volem reconèixer projectes tecnològics pioners que estan contribuint activament a un món més equitatiu i sostenible”.

Més que una simple competició, els MWCapital Awards tenen com a objectiu fomentar la col·laboració global al voltant de la sostenibilitat. La iniciativa compta amb el suport dels socis estratègics BLab Spain y GSMA Foundry, els qui seran part integral del procés. A més de fer d’assessor i membre del jurat, BLab oferirà tallers sobre impacte en sostenibilitat juntament amb plans d’acció personalitzats per als 15 finalistes, mentre que , el centre d’innovació de la GSMA, aprofitarà les seves plataformes globals per impulsar la visibilitat dels projectes guanyadors. Richard Cockle, Director de GSMA Foundry i Indústries Connectades de GSMA, afirma: “Estem molt contents d’enfortir la nostra associació amb Mobile World Capital en una àrea tan significativa. La sostenibilitat i el treball a favor dels ODS són absolutament fonamentals per a la GSMA i els seus membres. La indústria mòbil ja ha fet grans avenços en els 17 objectius, però hi ha molta feina a fer abans de la data límit del 2030. Creiem que el foment de projectes d’innovació i iniciatives com els MWCapital Awards exerciran un paper fonamental en els esforços de la indústria per fer contribucions encara més positives”. Foundry, el centre d’innovació de la GSMA, aprofitarà les seves plataformes globals per impulsar la visibilitat dels projectes guanyadors.

Per la seva part, Belén Viloria, Directora Executiva de B Lab Espanya, afirma que “En el món d’avui, és essencial que les empreses no només innovin, sinó que també integrin la sostenibilitat en el nucli de les seves estratègies empresarials”. Conclou dient: “Estem orgullosos de formar part d’aquesta iniciativa com a assessors, membres del jurat i mentors dels finalistes, fomentant els alts estàndards de rendiment social i ambiental defensats pel moviment B Corp. Aquesta col·laboració amb els MWCapital Awards ofereix una oportunitat per destacar projectes transformadors que impulsen la transformació digital mentre generen un impacte positiu”.

Els MWCapital Awards guardonen la innovació en diversos sectors, reconeixent les contribucions en cinc categories: Empreses, Petites Empreses i Startups, Societats de Benefici i Interès Comú (SBIC), Acadèmia i Centres de Recerca, i Institucions Públiques. Una distinció especial, el Barcelona Horizon Award, es lliurarà al projecte amb més potencial per impulsar la sostenibilitat dins de l’ecosistema digital de Barcelona. El projecte seleccionat rebrà suport per a escalar, assegurant el seu desenvolupament i un impacte més ampli dins de la ciutat.

Els premis culminaran el juny del 2025 amb una cerimònia a Barcelona, però el seu impacte s’estendrà molt més enllà. Els guanyadors obtindran exposició internacional, amb l’oportunitat de mostrar el seu treball al MWC Barcelona 2026 i participar en debats que donaran forma al futur de la sostenibilitat digital. A més, el Premi Barcelona Horizon inclourà una subvenció de 50.000 euros per ajudar a donar vida a la visió del projecte guanyador i fomentar un canvi positiu a la ciutat.

Procés d’avaluació i convocatòria global per a presentacions

El camí fins a l’etapa final és rigorós. Els projectes se sotmetran a un procés d’avaluació en dues fases per part d’un jurat internacional extern format per personalitats destacades en sostenibilitat i innovació. Se seleccionaran quinze finalistes i es beneficiaran de tallers personalitzats dissenyats per mesurar i millorar el seu impacte abans que es triïn els guanyadors de cada categoria.

La convocatòria ja està oberta a projectes de tot el món, amb sol·licituds acceptades fins al 18 de març de 2025. Els projectes elegibles han d’estar alineats amb els principis ESG (ambientals, socials i de governança), haver estat operatius durant almenys 12 mesos i mostrar resultats mesurables en l’avanç de la sostenibilitat a través de la tecnologia.

Amb els Mobile World Capital Awards, Barcelona consolida encara més la seva posició com a centre global tant en innovació digital com en desenvolupament sostenible. A mesura que MWCapital continua la seva missió de liderar una transició digital responsable, aquests premis estan destinats a inspirar projectes que no només transformaran les indústries, sinó que també contribuiran a un futur més inclusiu i resilient per a tothom.

Fitxers adjunts

Estigues informat de tot!

Subscriu-te i estigues informat dels últims continguts de Mobile World Capital Barcelona.