El Circuit de Barcelona-Catalunya i 5G Barcelona s’uneixen per impulsar la tecnologia 5G en l’àmbit de la mobilitat, els esports i l’entreteniment

• L’espai es convertirà en un entorn real de proves amb tecnologia 5G aplicada, entre d’altres, a esdeveniments multitudinaris com ara el Gran Premi d’Espanya de F1

• El Circuit té com a objectiu desenvolupar una plataforma tecnològica neutra que permetrà testejar tecnologies i aplicacions 5G en diferents sectors

Barcelona, 8 de maig de 2019.- El Circuit de Barcelona-Catalunya i 5G Barcelona, iniciativa que permetrà validar i adoptar tecnologia 5G en entorns reals, han signat un acord de col·laboració que permetrà que el Circuit es consolidi com un laboratori 5G únic i amb capacitat per provar aquesta tecnologia durant 320 dies a l’any. En concret, l’acord permetrà avançar en l’aplicació de la tecnologia 5G en sectors com  la mobilitat, l’entreteniment o els esports, desenvolupant els coneixements sobre plataformes experimentals neutres.

El valor diferencial de la instal·lació, a més de l’activitat continuada al llarg de l’any, radica en la celebració de tres campionats mundials -el Gran Premi d’Espanya de F1®, el Gran Premi de Catalunya de MotoGP™ i el Campionat del Món de Rallycross-, que congreguen conjuntament més de 350.000 espectadors durant el cap de setmana. Aquesta combinació de factors (instal·lacions esportives, tecnologia i grans concentracions de públic) fan del Circuit de Barcelona-Catalunya un dels primers emplaçaments a nivell internacional on posar a prova els trets més característics del 5G com la baixa latència, l’ample de banda o l’edge computing.

Durant l’acte de la signatura, Joan Fontserè, director general del Circuit de Barcelona-Catalunya, ha destacat que aquesta iniciativa permetrà “posicionar el Circuit com un referent tecnològic en el desenvolupament de la xarxa 5G. Aliar-nos amb 5G Barcelona és per nosaltres un salt qualitatiu que ens situarà a l’avantguarda dels serveis de connectivitat”. En representació de 5G Barcelona, Carlos Grau, CEO de Mobile World Capital Barcelona, ha afegit que “estem construint un ecosistema cada cop més cohesionat per posar a prova la tecnologia 5G al nostre territori, i comptar amb referents com el Circuit de Barcelona-Catalunya, que capten l’atenció mundial del seu sector, ens permet crear projectes amb un impacte global”.

Primeres activitats conjuntes

La implementació de la plataforma tecnològica té també com a objectiu detectar possibles  projectes pilot que, partint d’una primera prova al Circuit, puguin esdevenir iniciatives amb entitat pròpia. Per això, 5G Barcelona i el Circuit de Barcelona-Catalunya treballaran durant tot l’any per acostar l’activitat regular del Circuit -entrenaments, cursos de conducció o altres esdeveniments- a emprenedors i a la indústria de la mobilitat, els esports i l’entreteniment.

En aquesta línia, el proper 12 de juny s’impartirà el primer taller per aquesta indústria per tal d’identificar necessitats i dissenyar conjuntament noves experiències innovadores mitjançant la tecnologia 5G.