Antonio Banderas i Joan Rodón reivindiquen el paper de les tecnologies en les arts escèniques durant la primera jornada de Mobile Week Màlaga

• Avui comença la gran setmana de la tecnologia a Màlaga amb la seva primera Mobile Week que, fins el proper diumenge 12, desplegarà per tota la ciutat una programació de més de 170 activitats gratuïtes per a tots els públics. La jornada ha iniciat amb la xerrada ‘Aplicació de les tecnologies en les arts escèniques’ a càrrec de l'actor, director, productor i empresari Antonio Banderas i del dissenyador de videoescena Joan Rodón.

• Les activitats tindran lloc a més de 40 emplaçaments emblemàtics de la ciutat i altres municipis de la província com Mijas, Ronda i Antequera.

Màlaga, 9 de desembre de 2021.- Màlaga es converteix des d'avui en un gran espai lúdic i participatiu que, amb la tecnologia com a protagonista, ofereix a la ciutadania una cita inèdita per a experimentar, reflexionar i debatre entorn de la digitalització i la seva integració en la vida quotidiana. Així, fins al diumenge 12, la ciutat congrega una completa agenda de més de 170 activitats gratuïtes i per a tots els públics amb tallers, ponències o demostracions que conviden a gaudir en família d'una proposta pionera a Andalusia. En aquest sentit, en la seva primera jornada, Mobile Week Màlaga ha comptat amb la xerrada ‘Aplicació de les tecnologies en les arts escèniques’, que, a càrrec de l'actor, director, productor i empresari Antonio Banderas i del dissenyador de videoescena Joan Rodón, ha tingut lloc en el Teatre del Soho CaixaBank per cortesia de CaixaBank, partner de Mobile Week Màlaga. Durant la trobada, Banderes i Rodón han aprofundit en els detalls de l'escenografia del musical Company -amb música i lletra de Stephen Sondheim i George Furth, un espectacle dirigit i protagonitzat per Antonio Banderas, en cartell fins al mes de març al Teatre del Soho CaixaBank de Màlaga- i han debatut sobre la influència de la tecnologia i la digitalització en les produccions teatrals contemporànies.

Prèviament a l'acte, el director territorial Andalusia Oriental de CaixaBank, Juan Ignacio Zafra, amfitrió de l'activitat, s'ha referit a la Mobile Week com “un projecte que uneix aquesta Màlaga cultural amb la Màlaga innovadora i tecnològica que fa d’aquesta ciutat un referent internacional, i que amb accions com aquesta traslladen l’impuls innovador a la ciutadania”.

Pel que fa al conjunt d'activitats de Mobile Week Màlaga, l'alcalde de la ciutat, Francisco de la Torre ha destacat que “aquesta iniciativa és fruit de la necessitat de fer un esforç complementari per aconseguir impulsar l'avantguarda en matèria de transformació digital en la nostra societat amb un impacte directe a la millora de la vida dels ciutadans”. Al costat del regidor, el CEO de la fundació Mobile World Capital Barcelona, Carlos Grau, ha recordat que “el nostre país compta amb la capitalitat mundial de tecnologies mòbils i, fruit d'aquesta capitalitat, impulsem projectes com aquest, amb l'objectiu de promoure un llegat social en el qual no deixem a ningú enrere”.

Mobile Week Màlaga és una iniciativa de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, que organitza l'Ajuntament de Màlaga a través de FYCMA (Palau de Fires i Congressos de Màlaga) i amb la col·laboració de Polo Nacional de Continguts Digitals. Compta amb el suport institucional de l'Agència Digital d'Andalusia i la Diputació de Màlaga. A més, l'àmbit privat i empresarial està liderat per CaixaBank, Cerveses Victoria Màlaga, Ericcson, Fundació Orange, Hidralia, Telefónica, Vodafone Business i Autocinema Màlaga que actuen com partners de la iniciativa. Es tracta d'un projecte integrador que connecta les eines que ofereix la tecnologia amb les inquietuds socials i culturals, situant a la ciutadania en el centre del procés de digitalització.

A més, Mobile Week Màlaga serà possible gràcies a l'aliança i col·laboració de més de 75 empreses, entitats i institucions de l'àmbit acadèmic, empresarial i altres representants de la societat civil que actuen com a organitzadors de les diferents activitats previstes.

Activitats en més de 40 seus

La iniciativa pren com a escenari més de 40 emplaçaments emblemàtics de la ciutat, com són el Museu Carmen Thyssen Màlaga; el Teatre del Soho CaixaBank; la Cambra de Comerç de Màlaga; Màlaga TechPark; l'oficina provincial de Creu Roja Màlaga; la Universitat de Màlaga; La Sínia; el Polo Nacional de Continguts Digitals; EVAD, La Fàbrica del Videojoc; La Caixa Blanca; FYCMA; l'Edifici Vèrtex; el Museu Aeronàutic de Màlaga; Home Giants; el Fanal Andalusia Open Future; l'Hospital Universitari Regional de Màlaga; a diferents punts de la ciutat com la Plaça del Bisbe, la Plaça de la Mercè o la Plaça del Teatre de Màlaga, entre altres. A més, es contemplen activitats a altres municipis de la província com Mijas, Ronda i Antequera.

La ciutadania malaguenya està convidada a participar durant aquesta setmana a les activitats d'un programa especialment dissenyat per a gaudir en família, tenint l'oportunitat d'experimentar i reflexionar sobre l'ús responsable de la tecnologia i les seves oportunitats en termes d'accés a la cultura, millora de la qualitat de vida, privacitat, sostenibilitat o seguretat.

El programa s'estructura en quatre eixos temàtics que tracten la transformació digital, la formació, la comunicació i la sostenibilitat social. Aquests eixos congreguen continguts relacionats amb les noves maneres de relacionar-se i interactuar, la transformació de l'entorn laboral i educatiu o l'impacte de la digitalització en l'accés a la informació.

Aquelles persones que vulguin assistir i participar en la programació podran trobar a la web www.mweek.com/malaga tota la informació sobre les inscripcions de les activitats, ja que, algunes requereixen registre previ per a qüestions d'aforament.

Més informació a www.mweek.com/malaga i als perfils de Facebook, Twitter (@mWeekMalaga) i Instagram.
amunt
pdf (1)