Barcelona Digital Talent connecta més de 300 estudiants internacionals amb companyies que busquen talent digital

• Mobile World Capital Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i ACCIÓ organitzen, en el marc de l’aliança Barcelona Digital Talent, la primera edició del IT.nerary Day, una iniciativa on a través de 6 tours més de 300 estudiants internacionals han pogut conèixer 16 empreses amb alta demanda de perfils digitals com HP, Sanofi o Caixabank.

• L’IT.nerary Day és una jornada que té l’objectiu de promoure la retenció i la incorporació d’estudiants internacionals que s’estan formant actualment a Barcelona a l’ecosistema digital de Catalunya.

• L’IT.nerary Day ha acabat en una jornada de networking a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm on els més de 300 estudiants han pogut interactuar directament amb representants de més de 16 empreses.

MWCapital, l’Ajuntament de Barcelona i ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, en el marc de l’aliança Barcelona Digital Talent, han reunit per primera vegada a més de 300 estudiants internacionals de 23 centres formatius de Barcelona en la jornada IT.nerary Day. Els estudiants, de 54 països diferents, segons el seu interès i perfil han format part d’un dels 6 itineraris que s’han dut a terme  durant el matí, i en els que han visitat  2 empreses que actualment tenen dificultats en incorporar determinats perfils de talent digital que no troben en el mercat laboral local. Després de les visites, les persones participants  s’han trobat a l’Antiga Fàbrica Damm on han pogut intercanviar impressions amb la resta de participants i amb representants de les empreses més rellevants pel que fa a  contractació de talent digital: Caixabank, Agbar, NTT-Data, HM, Zurich, i2cat, Bayer, Accenture, Cloudblue, Ocado Technology, Pepsico, Sanofi, Porsche Digital, Natural Machines, Submer, Festo, Merkle i ManoMano.

Carlos Grau ha donat la benvinguda als participants “La Fundació Mobile World Capita Barcelona, que aquest any celebra el desè aniversari, treballa per apropar la digitalització a sectors clau de la societat i liderar projectes i iniciatives per consolidar el posicionament de Barcelona com a hub tecnològic i digital de referència internacional. El talent és un factor clau per consolidar aquest hub i per això estem satisfets de la resposta d’aquesta iniciativa. L’IT.nerary Day és una iniciativa clau per donar al talent internacional que ja viu a Barcelona una visió més clara de les oportunitats professionals que us ofereix la nostra ciutat”

Per part de l’Ajuntament de Barcelona ha participat Pau Solanilla, Comissionat de Promoció de Ciutat, que ha volgut remarcar que “Barcelona és una ciutat atractiva pel talent internacional i que compta amb l’international Welcome Desk, un servei únic a l’Estat d’acollida per facilitar l’arribada i l’establiment d’aquestes persones a la ciutat.”

Per la seva banda, Xavier Vilalta, Talent Group Lead d’ACCIÓ, ha subratllat que “iniciatives com aquestes són clau per estimular la generació de talent a Catalunya, que és el primer actiu del nostre país tant per fer créixer l’ecosistema d’startups i empreses digitals locals com per continuar captant projectes d’inversió estrangera d’àmbit tecnològic”.

A la jornada les empreses han mostrat el seu clar interès per captar professionals digitals capacitats i poder cobrir la demanda que tenen d’aquests perfils altament especialitzats.. De fet, a Espanya s’hauria de triplicar el volum de persones amb perfils tecnològics per complir els objectius digitals de la UE per al 2030. Avui, a l'Estat Espanyol hi ha 730.000 empleats en professions digitals, però cal incrementar aquesta xifra per arribar als 2 milions de professionals per complir amb els objectius de la Dècada Digital europea. Gran part d'aquests perfils establiran la base a Barcelona per cobrir la demanda de diferents tipus de companyies, des de startups fins a hubs tecnològics de grans multinacionals.

Precisament per això des de les diferents institucions i empreses que formen part de Barcelona Digital Talent, es treballa per combatre l'actual bretxa de talent digital per promoure la competitivitat del mercat. Amb l'objectiu de posicionar Barcelona com a capital de talent, el programa promou el reskilling en competències digitals dels professionals i l'atracció nacional i internacional de nous professionals al mercat. Aquesta aliança està impulsada per Mobile World Capital Barcelona, Cercle Tecnològic de Catalunya, 22@Network, Barcelona Tech City, Foment del Treball Nacional, Barcelona Global, PIMEC, Ajuntament de Barcelona i Generalitat de Catalunya.