Digital Future Society participa en la reunió anual sobre governança tecnològica del World Economic Forum a San Francisco

• Cristina Colom, directora del programa de la Mobile World Capital Barcelona (MWCapital), participarà com a ponent en una taula rodona sobre l’acceleració dels serveis digitals inclusius i compartirà les bones pràctiques de Barcelona en la lluita contra l’emergència digital.

• La trobada d’aquesta organització internacional reunirà a més de 300 participants d’una seixantena de països entre el 21 i el 23 de juny.

Digital Future Society, el programa de societat de la MWCapital, participarà en les reflexions sobre governança i tecnologia en la reunió anual del World Economic Forum (WEF) que se celebra des d’avui i fins dijous 23 de juny a San Francisco (Estats Units). Concretament, la directora del programa, Cristina Colom, participarà com a ponent en una taula rodona sobre l’acceleració dels serveis digitals inclusius, a banda de moderar altres taules i reflexionar sobre l’humanisme tecnològic en un podcast de l’organisme internacional. Aquest últim, impulsat per la Fundació Víctor Pineda i amb la col·laboració del Fòrum Econòmic Mundial i la Universitat de Californià Berkeley, té com a objectiu assegurar-se que, com a xarxa global de ciutats, s’avança cap a un futur on es tenen en compte les necessitats i les circumstàncies de totes les persones.

En aquest sentit, l’edició comptarà amb més de 300 participants d’una seixantena de països i un programa format per 55 sessions. A més, cal destacar que en aquesta jornada es reunirà de forma presencial el Consell Global Connected World del WEF, del qual Digital Future Society forma part des de 2019. El comitè, liderat per Jeff Merrit, Head of Urban Transformation & Member of Executive Committee, treballa per enfortir la governança global i la innovació de les tecnologies de IoT, per tal de maximitzar l’impacte positiu en la societat.

De Barcelona a San Francisco, DFS porta l’humanisme tecnològic al WEF

La taula rodona que comptarà amb la participació de la directora de Digital Future Society es titula Accelerating Inclusive Digital Services’ i vol aprofundir en les estratègies i aliances més efectives per a fomentar oportunitats digitals assequibles i accessibles per a tothom. “És realment significatiu que en un entorn com és una trobada del World Economic Forum es plantegin temes tan cabdals com aquest que, en definitiva, ens fa posar el punt de mira en les bretxes digitals que existeixen actualment i plantejar solucions per minimitzar-les”, afirma Cristina Colom“Concretament, fa temps que des de Digital Future Society estem treballant per alertar sobre aquesta situació i proposem que s’apliqui l’humanisme tecnològic per fomentar una transformació digital més segura, equitativa i justa per a tothom, que no deixi a ningú enrere”, afegeix.

En aquesta direcció, Colom veu aquesta participació de Digital Future Society a la trobada del World Economic Forum com “una gran oportunitat per a posar en relleu la bona feina que s’està fent des de Barcelona en la lluita contra l’emergència digital, així com per destacar les bones praxis que es porten a terme a Espanya i a Europa”.

Aquest acte se celebrarà el 23 de juny al matí (hora de San Francisco) i està impulsada per la Plataforma d'Economia Digital del World Economic Forum i l'Aliança EDISON per a la Inclusió Digital, que és una iniciativa insígnia del Fòrum per accelerar l'accés assequible a l'economia i la societat digital. A banda de Colom, hi participaran Aaron Maniam, vicesecretari d'Indústria i Informació del Ministeri de comunicacions i informació de Singapur, Tunde Fafunwa, assessor principal de la Comissió Econòmica de les Nacions Unides per a l'Àfrica, Robert Opp, director digital del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament, i Paula Ingabire, ministra de Tecnologies de la Informació i Innovació de Ruanda. La taula estarà moderada per la cap de la Indústria de Tecnologia en Informació i Comunicacions (ICT, en les seves sigles en anglès) del World Economic Forum, Isabelle Mauro.

World Economic Forum, espai clau per debatre dels reptes actuals i futurs

En aquesta edició del Global Technology Governance Retreat, el WEF ha plantejat un programa amb tres eixos: tecnologia fundacional (Intel·ligència artificial, pagaments digitals, política de dades), societat digital (Internet de les Coses, dones, inclusivitat i serveis digitals) i les claus del futur (metavers, computació quàntica, blockchain).

El World Economic Forum, amb seu a Ginebra (Suïssa), fomenta la cooperació publicoprivada, integrant els principals líders econòmics, polítics i empresarials per a impulsar determinats aspectes en les agendes globals i regionals.

amunt
pdf (1)