GIGA connecta 2,1 milions d’estudiants, 5.700 escoles i treballa per aconseguir la connectivitat universal l’any 2030

La iniciativa promoguda pel Fons de les Nacions Unides per la Infància (UNICEF) i la Unió Internacional de Telecomunicacions té l’objectiu de connectar digitalment totes les escoles del planeta abans de 2030.

Els resultats del projecte i del seu abast fins al moment s’han presentat en un acte organitzat per Mobile World Capital Barcelona en el marc del MWC Barcelona 2023.

L’acte ha comptat amb la presencia d’Ángeles Moreno, Secretària d’Estat d’Exteriors del Govern d’Espanya; Carme Artigas, Secretària d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial del Govern d’Espanya; Gina Tost, secretària de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya; Laia Bonet, tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona; Francesc Fajula, CEO de Mobile World Capital Barcelona; María Solanas, vicepresidenta d’UNICEF Espanyaa; Doreen Bogdan-Martin, secretària general de la UIT; Alex Wong, co-director de GIGA de la UIT; i Chris Fabian, codirector de GIGA d’UNICEF.

Francesc Fajula, CEO de Mobile World Capital Barcelona, assegura que “Mobile World Capital Barcelona i GIGA comparteixen un objectiu comú: lluitar per acabar amb la bretxa digital i utilitzar la tecnologia per assegurar la inclusió digital de tot el món”. Fajula afegeix que “la tecnologia pot proveir-nos de solucions a les dificultats humanes mitjançant la creació de punts en comú i de trobada entre la societat. GIGA encaixa perfectament en aquest objectiu, perquè actua com a advocada de la connectivitat universal. Les noves generacions necessiten un accés a l’educació, també en format digital, que sigui per a tothom”.

Doreen Bogdan-Martin, secretària general de UIT, assegura que “a mesura que les eines digitals van transformant l’educació a la velocitat de la llum, la meitat de les escoles del món encara segueixen desconnectades”. Bogdan-Martin afegeix que “GIGA dona l’oportunitat  als nens i nenes de forjar-se un futur digne on puguin liderar, gaudir i aprendre del poder de la tecnologia, sense importar on hagin nascut o on visquin”.