Mobile Week Barcelona connecta tecnologia i famílies al Family Day

• La jornada estarà dedicada a nens i nenes i famílies, els quals podran aprendre els usos, els beneficis i els riscos de la tecnologia d'una forma lúdica i participativa

• Músics, il·lustradors, productors audiovisuals i entitats seran el nexe d’una jornada amb música en directe i una gran oferta gastronòmica

Barcelona, 1 d’abril de 2022.- La Mobile Week Barcelona, una iniciativa de Mobile World Capital impulsada conjuntament amb l’Ajuntament de la ciutat, impulsa una nova edició del Family Day el pròxim diumenge 3 d'abril d’11 h a 20h a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm. La jornada engloba una àmplia proposta de tallers infantils per a criatures d’entre tres i dotze anys i conferències totalment gratuïtes i obertes a tota la ciutadania. L’objectiu del Family Day és apropar la tecnologia i experimentar en família des d’un vessant més lúdic l’impacte de la tecnologia i els reptes de la digitalització. Les activitats i tallers s’impartiran per músics, il·lustradors i productors audiovisuals, així com empreses o entitats com: TB Kids, Domestic Data Streamers, UNICEF, AHA!STEAM o Cosí Cosà. El Family Day compta amb el suport de Fundación Vodafone, CaixaBank i Damm.

En el context actual, arran de la Covid-19, els infants s’han vist immersos en els entorns digitals de forma encara més accelerada i han experimentat un ús intensiu de la tecnologia. Si bé la pandèmia ha accelerat la digitalització, noves maneres de comunicar-se amb les seves famílies, dur a terme projectes educatius, i adquirir un rol lúdic, també ha provocat noves escletxes digitals que també poden arribar als més petits de la casa. Amb aquestes activitats s’ofereix una perspectiva divertida, engrescadora, però també educativa i en un entorn de confiança, conjuntament amb els membres familiars.

Activitats participatives per a petits i grans

Nou hores amb propostes, tan destacades com els tallers a càrrec de la Fundación Vodafone que explora el món dels hologrames en 3D des d’una tauleta o telèfon intel·ligent; l’activitat que proposa A.H.A! STEAM per crear un món amb LEGO i potenciar la creativitat dels més petits; o bé el taller per deixar volar la imaginació creant una mini-pel·lícula d'animació amb la tècnica stop-motion, foto-a-foto, a càrrec d’AHA!STEAM.

Per a pares i mares destaca el diàleg  ‘Impacte de la tecnologia en l’adolescència: relacions, riscos i oportunitats’ entre Eduard Martin, director de l'àrea de Connectivitat Intel·ligent a Mobile World Capital Barcelona, Fernando Suárez, president del Consell General de Col·legis Professionals d'Enginyeria Informàtica i del Col·legi Professional d’Enginyeria d’Informàtica de Galícia i Nacho Guadix, Responsable d'Educació i Drets Digitals de la Infància d'UNICEF Espanya, que compartiran les claus sobre com la tecnologia té un impacte en les persones adolescents.

Per la seva part, les Youtubers  Patricia Heredia i Valeria Corrales, conegudes com ValPat, organitzaran la conferència ‘Robòtica i programació per a tots’, que busca fomentar les vocacions STEAM entre les nenes i les adolescents; en la mateixa línia, Domestic Data Streamers vol acostar els valors d'emprenedoria als nens i joves combinant l'antic poder de la narrativa amb les dades per a crear projectes participatius a través de la xerrada ‘La nostra íntima relació amb les dades’.

A més, durant la jornada s’organitzaran activitats centrades en la música i les possibilitats que la tecnologia ofereix en el món de l’entreteniment. Amb artistes, compositors i Dj’s de gran renom com Christian Rey, Tupinamba, Dive Dibosso, les Siamiss djs, o Javier López, també conegut com THOMPSON.
amunt
pdf (1)