• ** Developers professionals d’Inqbarna, Fewlaps i Slash Mobility treballaran amb els alumnes per fer realitat els seus prototips d’aplicacions**

• 125 alumnes de tot Catalunya han presentat a l’App Contest les aplicacions que han dissenyat aquest curs 2013-2014 a l’assignatura Mobilitzem la informàtica

• Una eina de cerca de centres d’estudis, una guia de turisme de Les Garrigues, un armari virtual, un recull d’informació per skaters i solucions dirigides a infants i a gent gran són les apps guanyadores del concurs

• La Consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i el CEO de GSMA, John Hoffman, destaquen la bona implantació del programa a les aules

Barcelona, 6 de juny de 2014.- El programa educatiu mSchools reconeix les 6 millors apps dissenyades per alumnes de 4t d’ESO de centres educatius catalans. D’entre una selecció final de 25 projectes ideats a l’assignatura Mobilitzem la Informàtica, les apps ‘Estudis BCN’, ‘Turisme Garrigues’, ‘Armari Virtual’, ‘LongSchool App’, ‘LifeBud’ i ‘DivertiApp’ han guanyat el primer App Contest d’mSchools. El premi per als equips guardonats és treballar amb professionals d’Inqbarna, Fewlaps i Slash Mobility per desenvolupar i llançar al mercat els prototips que han construït a les aules.

L’App Contest, impulsat per Mobile World Capital Barcelona, ha tingut lloc aquesta tarda al TecnoCampus de Mataró. La jornada ha comptat amb la participació de més de 125 alumnes de tot Catalunya, els seus professors i professionals del sector. Els 25 equips finalistes han presentat els seus projectes al públic en un espai d’exposició dinàmic on han mostrat i explicat el procés de creació i disseny dels seus prototips. Per a convèncer al jurat del potencial de les seves aplicacions, els joves developers han justificat també la funcionalitat i viabilitat dels seus projectes al mercat, fent ús dels coneixements sobre l’entorn empresarial i de negoci treballats a l’assignatura Mobilitzem la Informàtica.

Després de recórrer l’espai d’exposició dels alumnes, la Consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha celebrat la bona implantació del programa mSchools a les aules catalanes lligada a les competències bàsiques digitals que en aquest curs s’han desenvolupat. El CEO de GSMA, John Hoffman, ha destacat l’esperit emprenedor dels alumnes i ha elogiat la implicació d’startups i de professionals amb el projecte mSchools.

mSchools és un programa educatiu pioner destinat a que els estudiants de secundària de Catalunya treballin a l’aula amb tecnologia mòbil a través de la creació i ús de solucions mòbils. Impulsat per Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA, mSchools té com a objectiu millorar el rendiment acadèmic dels alumnes i reduir les taxes d’abandonament escolar. El programa planteja un desenvolupament curricular complert vinculat a la tecnologia mòbil i a les seves aplicacions en l’entorn social i econòmic.

Mobile World Capital Barcelona és una fundació destinada a convertir la ciutat en un centre de referència de les tecnologies mòbils. Un lloc on les persones, les empreses i les institucions treballin de manera conjunta per aprofitar el potencial de les tecnologies mòbils com un element per transformar la vida quotidiana i crear noves oportunitats de negoci. MWCB, a través dels seus programes i iniciatives, és també un motor de desenvolupament i internacionalització del teixit empresarial.

Més informació:

Per a més informació:
    Tatiana Viladomat tviladomat@mobileworldcapital.com
    +34 935 157 359 / +34 663 700 314

Adriana Ribas a.ribas@romanyasociados.es
    +34 93 414 23 40 / +34 646 239 326

Descarrega la nota de premsa: mSchools llança al mercat les 6 millors apps dissenyades per alumnes de 4t d’ESO (en pdf)

Les apps d’mSchools: de prototip a realitat

El jurat de l’App Contest, que ha valorat 5 dels 6 guardons, és format per John Hoffman, CEO de GSMA; Christopher Pommerening, cofundador d’Active Venture Partners; Xavier Bertolín, director de l’Àrea de Gestió Territorial i Acció Educativa de l’Obra Social ”la Caixa”; Simon Lee, fundador i CEO d’Incubio; Josep Valero, cofundador i director de Barcelona Loves Entrepreneurs; Patricia Remiro, manager d’Edutech Cluster; Pere Rosales, fundador i director de IИUSUAL; Josep Fernández, vicedegà de promoció i comunicació de la UPC; Jordi Vivancos, cap de l’àrea TAC de la Generalitat de Catalunya; i Laurence Mourasse, general manager de GSMA Ltd. a Mobile World Capital Barcelona. El sisè premi ha estat escollit per votació popular.

A banda de l’oportunitat de desenvolupar les seves apps professionalment, els sis equips d’alumnes premiats i els seus professors han rebut un kit educatiu Kano amb tots els components per construir un ordinador i adquirir habilitats bàsiques de codificació i podran visitar de forma gratuïta Port Aventura.

Les categories i els premiats

• Gestió de vida personal i estil de vida – premi entregat per Sr. Miquel Rey, regidor de promoció econòmica i innovació de l’Ajuntament de Mataró i president de la Fundació TecnoCampus. Premiat: INS Torre del Palau (Terrassa). Aplicació: LifeBud.

• Oci – Sr. Fernando Aldecoa, director general Port Aventura. Premiat: INS Ernest Lluch (Barcelona). Aplicació: Armari Virtual.

• Intercomunicació – Sr. Xavier Bertolin, director de l’Àrea de Gestió Territorial i Acció Educativa de l’Obra Social ”la Caixa”. Premiat: Col·legi Sant Miquel (Barcelona). Aplicació: LongSchool App.

• Ús de serveis de l’entorn – Sr. Josep Ramon Ferrer, director of Smart City & Deputy CIO Ajuntament de Barcelona. Premiat: INS Josep Vallverdú. Aplicació: Turisme Garrigues.

• Aplicacions educatives – Hble. Sra. Irene Rigau, Consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Premiat: IE Roseta Mauri (Reus). Aplicació: DivertiApp.

• Vot del públic – John Hoffman, CEO GSMA. Premiat: INS Sant Just (Sant Just Desvern). Aplicació: Estudis BCN.

El primer any d’mSchools

mSchools, iniciativa impulsada per Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA, celebra amb l’APP Contest el seu primer any de presència als centres de secundària catalans. Més de 6.000 alumnes de més de 200 centres educatius de secundària han participat aquest curs 2013-2014 a l’assignatura Mobilitzem la Informàtica i han ideat i desenvolupat apps. Els estudiants han comptat amb el suport de més de 200 professionals en actiu d’empreses com Incubio, Softonic, Social Point, King, Catalunya Apps, Appszoom, Appstowin, Barcelona Loves Enterpreneurs o A crowd of monsters que han actuat com a mentors dels seus projectes.

mSchools és un programa pioner a escala mundial destinat a promoure que els estudiants de secundària de Catalunya treballin a l’aula amb tecnologia mòbil a través de la creació i ús de solucions mòbils. L’objectiu és potenciar les seves habilitats en l’entorn digital, reduir les taxes d’abandonament escolar i millorar el seu rendiment acadèmic.

Amb la col·laboració de: