Pepsico i Mobile World Capital Barcelona uneixen forces per impulsar el talent digital

El conveni entre la companyia líder al sector d'alimentació i begudes i el programa Barcelona Digital Talent té com a objectiu la captació de professionals de l'àmbit tecnològic i digital a nivell nacional i internacional.

PepsiCo i la Fundació Mobile World Capital (MWCapital) han formalitzat aquest matí un conveni de col·laboració per contribuir a l'activitat de Barcelona Digital Talent, el programa de la Fundació enfocat a captar talent digital. La companyia líder al sector de l'alimentació i begudes, que va llançar a finals de l'any passat el seu 'hub' digital mundial a Barcelona, ​​reafirma així el seu compromís amb l'ecosistema tecnològic de la ciutat, unint esforços amb aquesta institució de referència internacional.

Amb el nou conveni, PepsiCo es suma a l'aliança entre institucions públiques i privades de l'ecosistema digital a Barcelona per donar resposta a la manca de talent, un dels principals problemes als què s'enfronten les companyies a l'hora de desenvolupar les capacitats digitals. D'aquesta manera, totes dues parts treballaran de manera conjunta, sota una estratègia comuna i coordinant esforços per afrontar aquesta problemàtica.

PepsiCo col·laborarà amb Barcelona Digital Talent i s'implicarà directament en activitats com ara ponències de professionals de la companyia, estudis elaborats pel programa, esdeveniments de speed-dating per captar candidats internacionals i locals, programes de reskilling de talent o la participació en tallers liderats per experts en gestió de talent digital.

“El nostre 'hub' té el rol de contribuir al creixement del negoci, i per poder complir aquesta important tasca, és crucial captar el millor talent digital. L'aliança amb Barcelona Digital Talent serà una peça clau per crear i retenir el millor talent alhora que contribuïm a consolidar Barcelona com a capital digital”, explica Gaston Besanson, director de Global Data Science a PepsiCo.

Barcelona Digital Talent compta amb diferents àrees de treball, entre les quals destaquen fomentar la capacitació i atracció de talent digital a l'ecosistema local o identificar i combatre la bretxa entre l'oferta i la demanda del mercat digital, apostant per la formació en competències digitals adaptades a les necessitats de les empreses.

"Actualment, la demanda de talent digital a Barcelona ja supera les xifres prepandèmia, amb un augment del 43% respecte de l'any anterior", apunta Francesc Fajula, CEO de Mobile World Capital Barcelona."La nostra col·laboració amb PepsiCo i altres centres d´innovació internacional de referència, que s´estan consolidant al nostre entorn, és bàsica per enfortir la capacitat d´atracció de talent d´altres economies", afegeix Fajula.

PepsiCo va anunciar l'octubre passat el llançament del seu 'hub' digital mundial a Barcelona, ​​a través del qual la companyia pretén accelerar la seva transformació amb una aposta clara pel talent femení. El nou centre ja compta amb més de 130 persones contractades procedents de més de 25 nacionalitats i un 30% dones, i pretén assolir les 400 incorporacions pel 2024.