7 startups de The Collider llancen rondes per un total de 5 milions d’euros a l’Investors Day 2022

• La setena edició de l'Investors Day de The Collider, programa d'innovació de Mobile World Capital Barcelona, ha comptat amb la participació de més de 30 inversors, business angels i corporate venture capitals d'Espanya, Europa, Israel i el continent americà.

• Un total de 7 startups amb projectes disruptius, 4 del sector de l'energia i de la indústria 4.0 i 3 del sector de la salut i les ciències de la vida, han aconseguit captar 5 milions d'euros en aquesta jornada.

• La cartera de The Collider compta amb 15 startups especialitzades en deeptech, que han assolit un valor de mercat d'aproximadament 20 milions d'euros.

Barcelona, 1 de juny de 2022 – The Collider, el programa d'innovació de Mobile World Capital Barcelona, ha celebrat la setena edició de l'Inversors Day 2022, un esdeveniment anual per presentar les startups de la seva cartera a la xarxa internacional d'inversors de capital risc, business angels i corporate venture capitals. Aquest any ha comptat amb la participació de més de 30 assistents d’Espanya, d’Israel i d’Amèrica.

En aquest sentit, la suma de les set rondes d‟inversió ha assolit una xifra total de 5 milions d‟euros que contribuiran a l’impuls d’aquestes companyies. Després d'aquestes noves rondes, la cartera del programa d'innovació de MWCapital, amb 15 startups especialitzades en deeptech, ha arribat a un valor de mercat d'aproximadament 20 milions d'euros.

Daniel Gonzálvez, Portfolio & Investment Manager de The Collider, ha destacat el valor diferencial del programa d'innovació: El punt de partida de The Collider és la ciència. Ajudem que la tecnologia i les solucions tecnològiques nascudes a l'àmbit científic es converteixin en startups líders de la seva indústria. A més, Gonzálvez ha agraït als inversors assistents “el seu suport en el procés de creació, orientació i validació dels projectes perquè tinguin èxit al mercat”.

Les deeptech que transformaran la societat

Al llarg de la jornada, les set deeptech han presentat als inversors els seus projectes disruptius:

Energia i Indústria 4.0

•  eRoots és un programari integrat per gestionar les tasques més crítiques d'anàlisi i simulació de les empreses que monitoritzen i gestionen xarxes elèctriques a gran escala. La situació geopolítica actual accelerarà la generació d'electricitat renovable, i la tecnologia d'eRoots augmentarà la precisió del sector a un cost de càlcul molt menor. eRoots està desenvolupant un pilot amb Red Eléctrica.

•  JOLT ha desenvolupat i patentat una tecnologia per impulsar el mercat de l'hidrogen verd. La companyia ofereix un mètode ultraràpid per produir elèctrodes autoportants per al seu ús en electrolitzadors i piles de combustible que produeixen hidrogen. La seva tecnologia augmenta l'eficiència energètica dels electrolitzadors i les piles de combustible, aporta més durabilitat i robustesa dels elèctrodes, i possibilita un procés de fabricació més ràpid a menors costos de producció.

•  UniScool ofereix una solució de refredament transversal per resoldre els problemes tèrmics dels centres de processament de dades, dispositius electrònics, plaques fotovoltaiques i vehicles elèctrics. La seva tecnologia de refrigeració líquida patentada redueix el consum elèctric entre un 30% i un 70% i augmenta la fiabilitat i la vida útil dels components fins a un 20%. Uniscool preveu impulsar projectes pilot amb empreses com Mediacloud, Intel, Ingeteam i WallBox.

•  Deep Detection ha desenvolupat una càmera de raigs X espectral per a l'escaneig en temps real que proporciona una imatge més nítida a altes velocitats. La companyia resol un dels problemes més grans de la indústria alimentària: la detecció de cossos estranys de baixa densitat. El 2021 Deep Detection va impulsar 10 projectes pilot amb fabricants de càmeres de raigs X i amb companyies internacionals de la indústria de l'alimentació i begudes. El 2022 preveu tancar acords comercials amb fabricants de màquines d'inspecció.

• Cooling Photonics ha desenvolupat i patentat una tecnologia de refrigeració basada en el procés natural del refredament radiatiu mitjançant el qual tots els cossos en regulen la temperatura. La tecnologia permet reduir la temperatura de 5 a 20 ºC depenent de les propietats del material, sense consum d’energia i amb zero emissions. La seva principal aplicació és la regulació tèrmica de màquines i edificis, i en destaca l'eficiència en electrònica, maquinària i producció d'energia fotovoltaica i termoelèctrica. Cooling està desenvolupant pilots amb Mercedes Benz i Agbar.

Salut i ciències de la vida

• Ephion Health és una plataforma de salut digital que monitoritza mitjançant intel·ligència artificial l'evolució de pacients amb malalties i malalties que afecten la mobilitat. El programari integra dades de salut de múltiples wearables per oferir una única i completa lectura a través de l'aprenentatge automàtic. La solució permet estalviar recursos i temps en estudis clínics, tractaments i tests funcionals. Ephion Health preveu vendre el seu primer producte certificat com a Dispositiu Mèdic a principis de 2023, i seguir amb un de nou cada 6 mesos.

• EXHEUS ofereix el primer test genètic comercial DTC del món que analitza l'ARN complet en mostres de sang de persones sanes i no sanes. La solució recopila i analitza mitjançant Intel·ligència artificial aplicada la informació dels 22.000 gens del cos humà per oferir recomanacions personalitzades sobre l'estil de vida o corregir desviacions que afecten el cos. El 2021 EXHEUS va impulsar pilots amb FC Barcelona i la Clínica Asunción i el 2022 està centrat a créixer a Espanya i expandir-se al mercat nord-americà.

Gairebé 100 llocs de treball creats al llarg de 6 anys.

El 2021, The Collider va generar trenta nous llocs de treball directes i va aconseguir captar gairebé 5 milions per a les startups de la seva cartera. En els sis anys de vida de The Collider, el programa ha contribuït a la creació de 18 startups, 15 de les quals segueixen actives. Aquestes empren prop de 100 persones entre personal directe i indirecte al camp de la ciència. D'altra banda, anualment el programa acompanya més de 100 corporacions en la realització de pilots.

Aquestes xifres reafirmen la vocació de The Collider a seleccionar projectes de recerca i transformar-los en solucions comercials, juntament amb les corporacions i els emprenedors, mitjançant un procés d'incubació anual. A més, el programa aconsegueix la transferència del coneixement al mercat i connecta les spin-off creades amb inversors. Les companyies que formen part de The Collider reben acompanyament estratègic, management i captació d'inversió.

“Les deeptech ofereixen una gran oportunitat als inversors, ja que els permet participar en projectes únics, amb molt de potencial de creixement i que generen llocs de feina de qualitat. A més, aquestes spin-off, gràcies al seu caràcter científic-emprenedor, són clau per a afrontar els reptes als quals ens enfrontem com a societat i com a indústria. Per això, des de The Collider, preveiem una major creació de fons d'inversió per a les deeptech a Europa, com a signe de maduresa de l'ecosistema d'inversió”, explica Oscar Sala, director The Collider.

SOBRE MOBILE WORLD CAPITAL BARCELONA

Mobile World Capital Barcelona és una iniciativa que impulsa el desenvolupament digital de la societat i ajuda a millorar la vida de les persones en l'àmbit global. Amb suport públic i privat, MWCapital centra la seva activitat en quatre àrees: l'acceleració de la innovació mitjançant l'emprenedoria digital; la transformació de la indústria mitjançant la tecnologia digital; el creixement del talent digital entre les noves generacions i els professionals; i la reflexió sobre l'impacte de la tecnologia a la nostra societat. En conjunt, els nostres programes transformen positivament l'economia, l'educació i la societat. MWCapital acull MWC a Barcelona i és la fundadora de 4 Years From Now (4YFN), la plataforma de negocis per a la comunitat de startups present a tots els esdeveniments de MWC a tot el món.

SOBRE THE COLLIDER

The Collider, el programa d'innovació de Mobile World Capital Barcelona, ​​tanca la bretxa entre ciència i mercat per crear start-ups disruptives basades en la tecnologia. Per això, el programa fomenta l'actitud emprenedora a les universitats i utilitza la fórmula investigador-emprenedor per crear noves companyies d'alt valor. El programa se centra en la identificació i desenvolupament empresarial de tecnologies altament disruptives com la intel·ligència artificial, la internet de les coses, el blockchain o la realitat virtual, connectant talent científic i emprenedor. The Collider incentiva la participació d'empreses per llençar pilots en fases inicials i obrir noves línies de negoci ajudant a incrementar la competitivitat.