Amazon, Logitech, Hewlett Packard i Intel se sumen a 4YFN 2016

• Neix el 4YFN Investors Club, una plataforma d’inversors dirigida a fomentar les oportunitats de negoci en la indústria digital

• 4YFN 2016 comptarà amb sessions de speed dating entre periodistes i emprenedors

• Els programes Reimagine Food, European Connected Health Alliance i Imagine Express també participen a la trobada

Barcelona, 16 de desembre de 2015.- Werner Vogels, vicepresident i director de tecnologia  d’Amazon, Bracken Darrell, conseller delegat de Logitech, Andrew Bolwell, director d’Innovació de Hewlett Packard i Amir Faintuch, vicepresident sènior i director general de la plataforma d’Engineer Group d’Intel, se sumen al cartell de conferenciants de 4 Years From Now (4YFN) 2016.

La tercera edició de l’esdeveniment, impulsat per Mobile World Capital Barcelona en  col·laboració amb  GSMA Mobile World Congress, també comptarà amb la presència de Nicola Mendelsohn, vicepresidenta EMEA de Facebook, i el català Israel Ruiz, vicepresident executiu i tresorer del Massachusetts Institute of Technology (MIT). Destaca també la participació de  Guy Horowitz, soci general de DT Capital Partners, Ken Auletta, periodista, escriptor i crític de The New Yorker, Mike Butcher, editor en cap de TechCrunch, i Marc Sommer, vicepresident executiu i desenvolupament de negoci de Deutsche Telekom.

A més, el programa de 4YFN comptarà amb Jimmy Wales, cofundador de Wikipedia i director executiu de la xarxa social TPO i, per segon any consecutiu, amb Jimmy Maymann, conseller delegat de The Huffington Post. Yossi Vardi, el reconegut inversor israelià, tindrà de nou un paper destacat com a president honorífic de 4YFN.

4YFN, la plataforma de negoci per a la creixent comunitat de startups tecnològiques a nivell global impulsada per Mobile World Capital Barcelona, celebrarà la tercera edició del seu esdeveniment en col·laboració amb GSMA Mobile World Congress entre el 22 i el 25 de febrer.

Noves oportunitats de negoci digital

Una de les principals novetats de 4YFN 2016 és el llançament de 4YFN Investors Club, una comunitat d’inversors dirigida a fomentar les oportunitats de negoci en la indústria digital. La primera trobada d’aquest club tindrà lloc al 4YFN 2016 i reunirà a inversors amb els agents de la comunitat emprenedora, nacional i internacional, que al llarg de més de dos anys han participat en alguna de les iniciatives impulsades per 4YFN.

4YFN 2016 també potenciarà els espais de Founders&Investors, que tindran una major presència al congrés. Aquest espai comptarà amb rondes de reunions en format speed dating –que aquest any tindran un major nivell de detall classificant a les startups per temàtiques i en funció del nivell de finançament que requereixin-, i amb micro-escenaris amb micròfon obert, tipus speakers corner, que permetran donar a conèixer projectes al públic en general.

Un nou repte per als emprenedors: presentacions davant els mitjans de comunicació

Els periodistes que assisteixin a 4YFN 2016 tindran un espai propi per a interactuar amb emprenedors i startups. A Pitch the Press es generaran reunions entre periodistes i emprenedors en un format molt similar a les sessions de Founders&Investors: els emprenedors faran presentacions exprés, de 4 minuts, davant un periodista.

L’objectiu de la iniciativa és doble. En primer lloc, concentrar el màxim número d’històries i projectes rellevants per a que cada periodista els descobreixi i pugui accedir al màxim d’informació possible. En segon lloc, donar a conèixer el màxim de startups i emprenedors, tant nacionals com internacionals, i ajudar-los a dinamitzar la seva presència mediàtica. Les inscripcions estan obertes i l’activitat ja compta amb la representació de periodistes de referència en el sector de l’emprenedoria i la innovació com Mike Butcher, editor en cap de TechCrunch, o Robin Wauters, fundador i editor de Tech.eu.

Programació especial

Reimagine Food, el primer centre especialitzat en alimentació i tecnologia, celebrarà el demo day del seu programa d’acceleració Prometheus en el marc de 4YFN 2016. La trobada també comptarà amb una programació especialitzada en mhealth de mà de l’European Connected Health Alliance, que presentarà les seves iniciatives per mostrar el potencial de la mobilitat en el sector sociosanitari.

4YFN 2016 també rebrà, per tercer any consecutiu, als integrants de l’Imagine Express, una hackathon en tren que recorrerà el trajecte Barcelona-Paris-Londres-Barcelona entre el 19 i el 22 de febrer. Així mateix, també serà la seu del demo day de Startupbootcamp IoT & Data, la final de la competició europea d’aplicacions EU Mobile Challenge, i acollirà la final del Global Mobile Innovators Tournament, la primera competició mundial per a startups impulsada per IBM i 4YFN.

Per primera vegada, l’acte comptarà amb una destacable presència de startups tecnològiques franceses gràcies a la col·laboració de La French Tech. Aquesta institució, part del Ministeri d'Economia, Industria i Finances francès, és el principal programa governamental dedicat a la promoció internacional de startups tecnològiques. Entre totes les activitats que duran a terme, se celebrarà una French Tech Hackathon, un concurs de startups per mostrar el potencial dels emprenedors digitals francesos.

4YFN

4 Years From Now (4YFN) iniciativa impulsada per Mobile World Capital Barcelona, és el punt de trobada de la creixent comunitat d’startups tecnològiques a nivell global. Aquesta plataforma de negoci posa en contacte startups, inversors i grans companyies, amb l’objectiu d’enfortir l’ecosistema emprenedor i posicionar Barcelona com un referent en emprenedoria digital. Durant tot l’any, 4YFN organitza diverses activitats per impulsar de forma permanent el sector emprenedor i traçar vincles a nivell local i internacional. El programa culmina amb la celebració de 4YFN, la trobada per a emprenedors impulsada juntament amb GSMA en el marc del Mobile World Congress. L’esdeveniment s’ha consolidat com una de les trobades de referència per a startups internacionals de l’àmbit digital. La pròxima edició tindrà lloc entre el 22 i el 25 de febrer de 2016 a Barcelona.

Mobile World Capital Barcelona

Mobile World Capital Barcelona (MWCB) és una iniciativa destinada a convertir la ciutat de Barcelona en un centre de referència de tecnologies mòbils i digitals, així com millorar la qualitat de vida dels seus ciutadans. Amb el suport d'institucions públiques i privades, MWCB treballa per transformar sectors com l'economia, l'educació, la salut i l'estil de vida a través de quatre programes: Emprenedoria i Innovació, mSchools, mHealth i Smart Living.

A més d'albergar el Mobile World Congress, MWCB també impulsa altres comunitats com el Mobile World Centre i 4 Years From Now (4YFN), l’esdeveniment per connectar startups de l’àmbit de les tecnologies mòbils.

Changing together: www.mobileworldcapital.com

Per a més informació: