El Patronat de la Fundació Mobile World Capital Barcelona nomena a Aleix Valls director general

• Aleix Valls assumirà les funcions de direcció, gestió i representació de la Fundació fins ara associades a la vicepresidència executiva, càrrec ostentat per Agustí Cordón entre octubre de 2013 i novembre de 2015

• L’Ajuntament de Barcelona insta la nova direcció a la realització d’un mapa de l’escletxa i les necessitats digitals dels diferents barris de Barcelona

• L’estudi, que té per objectiu avaluar com l’impacte del MWC pot redistribuir-se entre el conjunt de la ciutat, contribuir a millorar la formació i l’alfabetització digital dels ciutadans i ser l’eina amb què desenvolupar aplicacions socials i ambientals, haurà de presentar-se abans del proper MWC, el febrer vinent

Barcelona, 9 de desembre de 2015.- El Patronat de la Fundació Mobile World Capital Barcelona (MWCB) ha nomenat a Aleix Valls director general. Ho ha fet en una reunió celebrada aquest dimecres a l’Ajuntament de Barcelona i presidida per Ada Colau, alcaldessa i presidenta de la Fundació MWCB, que ha servit per ratificar per unanimitat que el nou director general assumeixi les funcions de direcció, gestió i representació de la Fundació.

Així mateix, l’Ajuntament de Barcelona ha instat la nova direcció liderada per Valls a elaborar i presentar abans de la celebració del proper Mobile World Congress, que arrencarà el proper 22 de febrer, un mapa de l’escletxa i les necessitats digitals dels diferents barris de Barcelona. Aquest mapa té per objectiu avaluar com l’impacte del MWC pot redistribuir-se entre el conjunt de la ciutat, contribuir a millorar la formació i l’alfabetització digital dels ciutadans i ser l’eina amb què desenvolupar aplicacions socials i ambientals.

Valls dirigeix el Programa d’Emprenedoria i Innovació de MWCB des de juny de 2012 i és el màxim responsable de 4 Years From Now (4YFN), la plataforma de negoci per a la creixent comunitat de startups tecnològiques a nivell global. Valls també s’encarrega de la direcció de mVenturesBCN, projecte centrat en l’atracció de programes d’acceleració internacionals i la creació d’empreses de base tecnològica procedent d’universitats i centres d’investigació.

A la reunió celebrada avui a l’Ajuntament de Barcelona, el Patronat ha ratificat per unanimitat que el nou director general assumeixi les funcions de direcció, gestió i representació de la Fundació, tasques anteriorment desenvolupades per Agustí Cordón com a vicepresident executiu de la comissió executiva de MWCB. En aquesta sessió del Patronat, Cordón ha renunciat formalment a tots els càrrecs que ocupava en els òrgans de govern de MWCB. El Patronat ha destacat la bona gestió i ha agraït la dedicació i esforç de Cordón al capdavant de la Fundació. Constantí Serrallonga, director general de Fira de Barcelona, assumeix les tasques de representació de la Fira als òrgans de govern de MWCB.

Aleix Valls forma part de Mobile World Capital Barcelona des de la seva gestació. El nou director general va participar en la proposta inicial perquè Barcelona fos capital del mòbil i és membre de l’equip directiu de l’entitat des de la seva posada en marxa.

Matemàtic, enginyer i doctorat en mecànica de fluïts, Valls és expert en noves tecnologies i transformació digital. Abans d’incorporar-se a MWCB, va desenvolupar la seva carrera professional amb projectes vinculats a la consultoria estratègica com The NODE Company, LOOP Consultancy – com a responsable de l’oficina de Dubai i de la gestió del desenvolupament del negoci per a tota la regió del nord d’Àfrica i d’Orient Mitjà -, i Accenture, com a manager de projectes.

La reunió ha estat presidida per Ada Colau, alcaldessa de Barcelona i presidenta de la Fundació MWCB. Durant la sessió, Colau ha instat la nova direcció de la Fundació a l’elaboració del mapa de l’escletxa i les necessitats digitals dels diferents barris de Barcelona per avaluar la situació de cobertura i d’accés a internet a cada zona, així com el grau d’alfabetització digital de la població segons el seu perfil socioeconòmic o distribució territorial.

L’estudi té per objectiu avaluar com l’impacte i la riquesa que genera a la ciutat un gran esdeveniment pot redistribuir-se entre el conjunt de la ciutat.

L’alcaldessa i presidenta de la Fundació MWCB ha demanat disposar d’aquest mapa abans del proper Mobile World Congress (del 22 al 25 de febrer de 2016). Així mateix, ha ofert el suport dels serveis tècnics estadístics de l’Ajuntament de Barcelona perquè contribueixin en l’elaboració d’aquest mapa de l’escletxa digital a la ciutat. En aquesta línia, Felip Puig, conseller en funcions d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya ha fet especial atenció en el desenvolupament del programa Smart Living, que aborda la interacció del ciutadà amb la ciutat i que estimula l’adopció de solucions mobile per part dels agents de l’entorn, des del ciutadà a la industria i l’administració.

La reunió ha comptat també amb la representació de totes les institucions i entitats que integren la Fundació: Agustí Cordón, vicepresident sortint de la Fundació, John Hoffman, CEO de GSMA Ltd., Gerardo Pisarello, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Víctor Calvo-Sotelo, secretari d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació, Felip Puig, conseller en funcions d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Julio Linares, vicepresident de Telefónica, Maite Arcos, directora de Relacions Institucionals a Orange Espanya, Francisco Román, president de Vodafone Espanya, i Enric Crous, director general de Damm.

Mobile World Congress 2016 i consolidació de la capitalitat

A poc més de dos mesos i mig per a la celebració del Mobile World Congress 2016 el Patronat ha recalcat la importància estratègica de l’esdeveniment per a Barcelona. Mobile World Capital Barcelona reforçarà el seu programa d’activitats tant al recinte de Fira Gran Via, on la Fundació estarà present amb un espai propi i en col·laboració constant amb institucions públiques i entitats del sector, com al recinte de Montjuïc, on se celebra 4YFN. Com a edicions anteriors, Mobile World Capital Barcelona també aproparà el potencial de la transformació mobile a la ciutadania amb iniciatives vinculades a sectors estratègics com el turisme, la restauració o el comerç.

El Patronat ha subratllat el potencial de creixement de MWCB tant a nivell nacional com internacional, així com l’impacte que genera per a la ciutadania i el teixit empresarial i industrial de Barcelona. Amb especial atenció a l’activitat de l’àrea d’emprenedoria i innovació, els patrons han repassat les previsions de creixement de 4YFN 2016 i la seva consolidació, en tan sols dues edicions, com a una de les trobades mundials del sector. La pròxima edició de la trobada, que se celebrarà entre el 22 i el 25 de febrer com a part del Mobile World Congress, comptarà amb 18.000m2, més del doble que a l’anterior edició, i presenta un ampli programa d’activitats per a generar noves oportunitats de negoci.

L’evolució del programa mSchools a les aules catalanes també ha centrat l’atenció del Patronat. Al curs 2015-2016, mSchools ha ampliat el seu abast. El programa ha entrat per primer cop a les aules de 3r d’ESO i ofereix activitats i continguts per a alumnes de primària, secundària, Batxillerat i Cicles Formatius.

Després de l’aprovació, al febrer de 2015, del mHealth Cat Plan, per part de la Generalitat de Catalunya, l’equip de mHealth de MWCB treballa, en col·laboració amb la Fundació TicSalut, en la seva implementació i desenvolupament al territori.

Per últim, l’atenció s’ha centrat en l’acord de col·laboració entre MWCB, la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya (DGTSI) i GSMA per a impulsar projectes pilot a l’àmbit de la identitat mòbil a Catalunya. El projecte s’emmarca en una de les principals línies de treball de Smart Living, el programa de MWCB que aborda la interacció del ciutadà amb la ciutat i que estimula l’adopció de solucions mobile per part dels agents de l’entorn, des del ciutadà a la industria i l’administració.

Mobile World Capital Barcelona

Mobile World Capital Barcelona (MWCB) és una iniciativa destinada a convertir la ciutat en un centre de referència de tecnologies mòbils i digitals, així com millorar la qualitat de vida dels seus ciutadans. Amb el suport d’institucions públiques i privades, MWCB treballa per transformar sectors com l’economia, l’educació, la salut i l’estil de vida a través de quatre programes: Emprenedoria i Innovació, mSchools, mHealth i Smart Living.

A més d’albergar el Mobile World Congress, MWCB també impulsa altres comunitats com el Mobile World Centre i 4 Years From Now (4YFN), un esdeveniment per connectar startups.

Changing together: www.mobileworldcapital.com

Per a més informació: