Els 4YFN Awards 2016 reconeixen els projectes digitals mes innovadors de l’any

• Prop de 600 startups s’han inscrit als 4YFN Awards 2016

• Barcelona, Londres, Madrid, Berlín, París i Tel Aviv son les ciutats amb més representació de la competició

• El Global Mobile Innovation Tournament, impulsat per 4YFN i IBM, també celebrarà la seva gran final mundial durant el 4YFN 2016

Barcelona, 2 de febrer de 2016.- Els 4YFN Awards, la competició d’startups mobile que tindrà lloc durant el 4 Years From Now (4YFN) entre el 22 i el 25 de febrer, ha tancat el procés d’inscripció amb la participació de prop de 600 startups. L’organització ha rebut un total de 573 inscripcions provinents de 52 països de cinc continents.

Com cada any, els 4YFN Awards compten amb tres competicions que coincideixen amb els tres eixos temàtics de l’esdeveniment: Disrupted by Mobile (22 de febrer), Internet of Things (23 de febrer) i Digital Media (24 de febrer). Els 24 finalistes – 8 per cada una de les categories – han estat seleccionats per un jurat format per experts en el sector de l’emprenedoria, la innovació i les finances, i per Jon Bradford, nou mestre de cerimònies del certamen i cofundador de F6s i Tech.eu. En la present edició dels premis predomina el sector de la publicitat i la comunicació, que aporta el major nombre d’startups, seguit del financer i el de la salut. Un altre dels sectors destacats en aquests premis serà el de les TIC i les telecomunicacions.

D’altra banda, els 4YFN Awards destaquen, una vegada més, per la presencia d’startups internacionals en cada categoría. Els països més representats són Espanya, Regne Unit, Alemanya, Estats Units, França i Israel. Com en edicions anteriors, Barcelona continua sent la ciutat que més projectes aporta, seguida de Londres, Madrid, Berlín, París i Tel Aviv.

Els finalistes de 4YFN Awards 2016

Disrupted by Mobile, la primera competició dels 4YFN Awards 2016, comptarà amb 8 finalistes que presentaran noves eines per a la industria tradicional davant la irrupció de la mobilitat en els seus entorns de negoci:

• OffLA: servei de detecció de frau als pagaments online mitjançant un dispositiu mòbil.

• What3Words: plataforma que ofereix un nou sistema universal d’adreces que es basa en una quadrícula global de 3m x 3m.

• Fruit Bull: aplicació que informa del PVP de fruites i verdures a temps real. Dirigida a productors, distribuïdors i grans superfícies

• Numbercom: plataforma que connecta als usuaris en xarxa a partir del seu número telèfon mòbil i els ofereix serveis gratuïts de telecomunicacions (veu, vídeo i xat) a través de la xarxa.

• Thing Thing: teclat virtual per al mòbil que permet tenir accés a fotos, documents, calendari etc, mentre es xateja o s’envia un correu electrònic.

• Jack 45: aplicació que permet enviar missatges que només es poden llegir quan ho decideixi el remitent.

• Authenteq: plataforma que verifica la identitat de compradors i venedors en els mercats online

• Agroptima: plataforma de gestió y anàlisi agrari a partir de la recopilació de dades mitjançant sensors connectats.

La segona competició dels 4YFN Awards 2016, centrada en IoT, mostrarà les últimes tendències relacionades amb la connectivitat dels objectes:

• Comfy Light: bombeta per protegir la casa. Aprèn la rutina en la que s’obren i apaguen els llums a diari per replicar-ho quan els usuaris no són a casa seva.

• 14: sistema que combina hardware i paper per crear joguines interactives controlades a través d’una aplicació.

• Natural Machines: impressora 3D de menjar que fomenta el consum d’alimentació saludable.

• Wearable Life Science GmbH- Antelope: roba esportiva que millora el rendiment muscular mitjançant un sistema d’electro-estimulació.

• Stock it: infraestructura que permet que qualsevol pugui llogar vendre o compartir objectes sense intermediaris.

• Cleen Been: tecnologia que controla i eradicar les infeccions de SARM als hospitals.

• Brain Gaze: solucions de seguiment que prediuen i determinen la conducta personal per a aplicacions clíniques i comercials.

• Hi Park: plataforma que mostra a temps real els aparcaments lliures que hi ha en la ruta que marca el conductor.

L’última competició dels premis, Digital Media, aglutina 8 projectes que plantegen noves maneres d’explotar, generar i consumir continguts. Els finalistes són:

• Pixoneye: tecnologia que analitza el comportament i gustos dels usuaris a través de les fotos i imatges que aquests pengen a Internet.

• uCiC: aplicació que permet connectar amb persones de qualsevol part del món a temps real per a resoldre les seves necessitats o problemes de moment.

• Multidub: tecnologia que permet a l’usuari escollir l’idioma en el que vol gaudir una pel·lícula o sèrie sigui on sigui.

• Snappers: eina que permet a bloggers, influencers o periodistes freelance cobrir de forma remota un esdeveniment mitjançant crowdsourcing, obtenint vídeo a temps real.

• Hutoma: assistent amb intel·ligència artificial per a ús personal o per a negocis.

• Immyfly: sistema d’entreteniment multimèdia per a ser utilitzat durant viatges en avió.

• Civocracy: una xarxa social que connecta ciutadans per discutir i prendre decisions en temes polítics i socials.

• Supenta - Flitchio: carcassa per a smartphone que transforma el dispositiu en una videoconsola amb comandament integrat.

La final mundial del Global Mobile Innovators Tournament

Durant 4YFN 2016 també es durà a terme la final mundial del Global Mobile Innovators Tournament, organitzat pe 4YFN en col·laboració amb IBM. Es tracta d’una competició internacional en la que s’han registrat un total de 1.200 participants que tenen com a objectiu impulsar el desenvolupament de solucions innovadores vinculades a la Internet of Things (IoT).

El torneig s’ha dividit en tres grans categories: Smart Home & Buildings, centrada en adaptar la tecnologia a la llar, Connected Travel & Transportation, amb projectes que incorporen la tecnologia al sector del transport i, per últim, Smarter Healthcare, centrada en l’ús de la tecnologia mobile en l’àmbit de la salut. Després dels Demo Days regionals a Bangalore, Los Ángeles, Toronto, Londres i Amsterdam, el jurat ha procedit a la selecció dels 15 finalistes, 5 per cada una de les categories del certamen

Els finalistes de la categoria d’ Smart Home & Buildings són:

• Beacon of Hope: solució per a combatre el tràfic d’humans

• Kaawo: plataforma d’“storytelling” en la que diferents usuaris poden, al mateix temps, escriure una sola historia, ja sigui fictícia o en format notícia.

• Biolinq: plataforma que desenvolupa sensors electroquímics aplicats a la pell i que analitzen els fluïts del cos per a proporcionar informació de salut processable.

• InnerSpace: Plataforma de mapatge i localització d’espais interiors que genera plànols 3D en segons.

• Hoome Studio: primera casa smart adaptable a les necessitats de l’usuari

Els finalistes de la categoria de Connected Travel & Transportation són:

• Brainstat Studio: solució que monitoritza a conductors de tot tipus de serveis de transport.

• Gruppo Innovare: crea un entorn segur per a passatgers i conductors a qualsevol classe de vehicles.

• Nextome: plataforma de geolocalizació en espais interiors.

• Think IT Loud: solució per a fomentar l´ús del transport públic i el descens del tràfic i la poluciño a les ciutats.

• Trident: xarxa social per a conductors.

Els finalistes de la categoría d’ Smarter Healthcare són:

• Grindbit: diadema que ajuda a monitoritzar els moviments nocturns i la pressió de mandíbula y dentadura.

• CeliWat: aplicació social per a celíacs amb consells específics sobre aquesta malaltia.

• Harmony in IoT & eHealth: plataforma de monitorització de pacients amb malalties cròniques com l’epilèpsia i pacients d’un sector especialment vulnerable com són els ancians i els infants.

• Teleker: sistema de monitorizació de pacients des de casa amb l’opción de conectar-se a la televisió.

• Cloud Therapy: sistema de Q&A que respon a preguntes de medicina general en castellà i anglès.

4YFN

4 Years From Now (4YFN) iniciativa impulsada per Mobile World Capital Barcelona, és el punt de trobada de la creixent comunitat d’startups tecnològiques a nivell global. Aquesta plataforma de negoci posa en contacte startups, inversors i grans companyies, amb l’objectiu d’enfortir l’ecosistema emprenedor i posicionar Barcelona com un referent en emprenedoria digital. Durant tot l’any, 4YFN organitza diverses activitats per impulsar de forma permanent el sector emprenedor i traçar vincles a nivell local i internacional. El programa culmina amb la celebració de 4YFN, la trobada per a emprenedors impulsada juntament amb GSMA en el marc del Mobile World Congress. L’esdeveniment s’ha consolidat com una de les trobades de referència per a startups internacionals de l’àmbit digital. La pròxima edició tindrà lloc entre el 22 i el 25 de febrer de 2016 a Barcelona.

Mobile World Capital Barcelona

Mobile World Capital Barcelona (MWCB) és una iniciativa destinada a convertir la ciutat de Barcelona en un centre de referència de tecnologies mòbils i digitals, així com millorar la qualitat de vida dels seus ciutadans. Amb el suport d'institucions públiques i privades, MWCB treballa per transformar sectors com l'economia, l'educació, la salut i l'estil de vida a través de quatre programes: Emprenedoria i Innovació, mSchools, mHealth i Smart Living.

A més d'albergar el Mobile World Congress, MWCB també impulsa altres comunitats com el Mobile World Centre i 4 Years From Now (4YFN), l’esdeveniment per connectar startups de l’àmbit de les tecnologies mòbils.

Changing together: www.mobileworldcapital.com

Per a més informació: