IMPACT Connected Car anuncia les 15 startups seleccionades per aconseguir finançament i acceleració en la seva primera ronda

• Les startups, els projectes de les quals se centren en la conducció intel·ligent i la mobilitat urbana, han estat seleccionades d’entre 500 candidats i rebran fins a 60.000€ a fons perdut així com serveis de mentoring expert

• El programa d’acceleració, finançat per la Comissió Europea, té com a objectiu respondre a les necessitats socials i industrials en l’àmbit del cotxe connectat

Barcelona, 25 d’abril de 2018.IMPACT Connected Car, el programa d’acceleració de startups finançat per la Comissió Europea que té com a objectiu respondre a les necessitats industrials del sector automobilístic, ha anunciat les 15 startups seleccionades en la seva primera convocatòria. Ho ha fet durant la celebració del Disruptive Bootcamp, un esdeveniment de tres dies que ha tingut lloc al Centre Tecnològic d’Automoció de Galícia (GTAC), a Vigo.

La primera convocatòria, llançada a l’octubre, va comptar amb la participació de més de 500 startups i pimes procedents de 41 països. D’entre les propostes, es van seleccionar 25 projectes que van entrar en l’smartization programme que es va iniciar amb el Disruptive Bootcamp, la primera etapa del programa, que s’ha celebrat a Vigo de dilluns a dimecres.

El bootcamp va  incloure sessions individuals one-to-one i speed meetings i ha conclòs amb un jury day en el que les 25 startups participants han realitzat la seva presentació davant un panell d’experts format pel coordinador del programa (FBOX), líders de coaching empresarial (ISDI), proveïdors de coaching tècnic (CTAG, INSERO, MOVEO i els clústers AUTOKLASTR i LPNT) i grans corporacions (Grupo PSA, Ferrovial Servicios, FIA, Fundació FIWARE). Després de la deliberació del jurat, 15 companyies han estat seleccionades per passar a l’Ignition Plan, la segona etapa del programa IMPACT Connected Car:

· BOHR. TECHNOLOGY  (Varsòvia, Polònia): Sistema de simulació de trànsit i planificació de rutes amb tecnologia d’intel·ligència artificial.

· CardioID Technologies (Matosinhos, Portugal): Augmenta la seguretat de conductors i vehicles a través d’una tecnologia capaç d’identificar biomètricament al conductor i generar alertes de fatiga i somnolència.

· CARFIT (Lille, França): Tecnologia basada en intel·ligència artificial que analitza la vibració del vehicle per facilitar el manteniment de l’automòbil i proporcionar una mobilitat més segura.

· Carricare b.v. (Chargetrip) (Amsterdam, Països Baixos): Desenvolupament de models predictius per a gestors de flotes i operadors d’energia a tot el món.

· Eccocar sharing S.L. (Madrid, Espanya): Solucions de car sharing a mida per empreses.

· HOMYHUB SL (Madrid, Espanya): Solució universal plug and play que converteix el telèfon en un comandament intel·ligent del garatge que permet als usuaris controlar i gestionar l’accés en qualsevol lloc i moment.

· Motor Ai (Berlin, Alemanya): Dispositiu que digitalitza els vehicles mitjançant la recopilació de dades de vehicles estacionats i de conducció.

· Parkbob GmbH (Viena, Austria): Parkbob informa sobre les regles i restriccions d’estacionament amb reconeixement de context, així com la disponibilitat d’aparcar al carrer en temps real.

· Situm Technologies SL (Santiago de Compostela, Espanya): Situm ha desenvolupat una tecnologia única de localització i navegació a interiors per smartphones. Empreses i desenvolupadors de tot el món ja l’utilitzen per oferir als seus clients innovadors serveis basats en la localització.

· Spark Horizon (Tournus, França): Solució de càrrega universal. Spark Horizon crea, instal·la i opera la 1a xarxa europea de punts de càrrega gratuïts per a vehicles elèctrics basats en intel·ligència artificial.

· TRAFFIC NETWORK SOLUTIONS SL (Barcelona, Espanya): A través de dades de flotes de vehicles connectats vol optimitzar la mobilitat a la ciutat.

· Worldsensing SL (Barcelona, Espanya): Plataforma que proporciona intel·ligència operativa a les ciutats mitjançant un enfocament plug and play que crea una solució personalitzada per resoldre problemes com el trànsit o la seguretat de l’espai públic.

· Xapix Software GmbH (Barlí, Alemanya): Ajuda a les empreses a impulsar les vendes i el compromís dels socis mitjançant la creació de serveis digitals fàcils d’integrar amb les seves dades legals.

· Ximantis AB (Onsala, Suècia): El projecte té com a objectiu preveure, anticipar i conèixer els punts conflictius de tràfic, abans que es produeixin.

· Share S.r.l. (Milan, Itàlia): Es tracta de l’única tecnologia patentada de car sharing que permet optimitzar el seu ús i convertir-ho en un actiu rendible.

Programa d’acceleració de 6 mesos per revolucionar la indústria

Les startups seleccionades rebran fins a 60.000€ a fons perdut i iniciaran un programa d’acceleració de 6 mesos amb el suport d’ISDI (coaching empresarial) i CTAG (coaching tècnic).

Paral·lelament, els emprenedors tindran accés a una xarxa internacional de més d’un centenar de mentors, així com fundadors i inversors experts en diferents àrees estratègiques de coneixement, tant en el sector digital com en la indústria de l’automoció.

Les empreses seleccionades participaran en els diferents esdeveniments internacionals que organitzen 4YFN i Mobile World Capital Barcelona al llarg de l’any.

Noves solucions de mobilitat

A causa de la creixent necessitat de trobar solucions per millorar la mobilitat, Europa està prioritzant la cerca de tecnologies per donar resposta a les oportunitats i reptes que planteja el sector del cotxe connectat. S’espera que el nou mercat representi una oportunitat de negoci de 141 bilions d’euros al 2020.

IMPACT Connected Car recolza, connecta i finança amb 2,1 milions d’euros projectes innovadors en camps com els carregadors sense fils, les mesures de seguretat cibernètica i la mobilitat intel·ligent. El programa proporciona un enllaç directe entre emprenedors i grans corporacions  i aborda la fragmentació en la indústria de l’automòbil que fins ara ha obstaculitzat la seva transformació digital.

IMPACT Connected Car compta amb la col·laboració de 17 socis de tota Europa: HEVO, Little Electric Cars, BOTCAR, Argus, ISDI, FundingBox, Mobile World Capital Barcelona, Federation Internationale de l’Automobile, Ferrovial Servicios, FIWARE Foundation, Groupe PSA, INSERO, Moravskolslezský Automobilovy Klastr, Lublin Science and Technology Park, CTAG, Mov’eo i PARP.