L’activitat de Mobile World Capital Barcelona en projectes europeus arriba als 3 milions d’euros en 4 anys

• Actualment MWCapital participa en 10 projectes europeus Horitzó 2020.

• Durant el darrer quadrimestre de 2020 s’iniciaran 3 nous projectes europeus que sumen 1,4 milions: 5GMED, I4MS-4TS i Better Factory

Barcelona, 28 de setembre de 2020-. A partir d’aquest setembre, el departament de Projectes Europeus de Mobile World Capital Barcelona participarà en 3 nous projectes que compten amb una subvenció d’1,4 milions d’euros. Xifra que se suma als 1,6 milions corresponents als 7 projectes duts a terme pel departament des de 2016. És a dir, l’activitat total del departament en els últims 4 anys ja ascendeix a 3 milions d’euros.

El departament de Projectes Europeus recolza de forma transversal l’activitat dels programes de la fundació (The Collider, 5G Barcelona, Observatori Nacional 5G, Barcelona Digital Talent, Digital Future Society). “L’activitat del departament consolida el rol de Mobile World Capital Barcelona a nivell europeu, sent clau per a consolidar el vincle entre empresa i investigació”, comenta Carlos Grau, CEO de MWCapital.

3 nous projectes en temes clau com la innovació i la 5G

A finals de 2020 s’incorporen 3 nous projectes al portafolis amb una subvenció total d’1,4 milions d’euros: I4MS-4TS, 5GMed i Better Factory, en els quals MWCapital lidera el rol de disseminació i comunicació científico-tecnològica, així com de dinamització de l’ecosistema a partir de la creació de sinergies amb els programes 5G Barcelona i Barcelona Digital Talent.

El passat mes de juny s’inicià I4MS-4TS, ICT Innovation for Manufacturing SMEs, la iniciativa europea estrella que recolza la transformació digital en petites i mitjanes empreses del sector de la manufactura. Les pimes poden sol·licitar suport tecnològic i financer per a dur a terme experiments i pilots que els permetin testejar tecnologies i implementar processos digitals innovadors.

En setembre començarà 5GMED, que desenvoluparà i millorarà escenaris d’aplicació 5G transfronterers dins de serveis avançats de mobilitat cooperativa connectada i automatitzada (CCAM) i del sistema de comunicacions mòbils ferroviàries de futur (FRMCS). S’elaboraran quatre projectes pilot en ferrocarril i autopista entre Figueres i Perpinyà.

En octubre es llançarà Better Factory, projecte que fomenta la transformació digital i l’adquisició de competències digitals a través d’una metodologia “lean-agile” per a pimes. Artistes i dissenyadors ajudaran a crear espais de disrupció i innovació per a la gestió de residus, energia, recursos i logística en empreses de manufactura.

Acceleració de startups i suport al sector manufacturer i indústria 4.0

El departament de Projectes Europeus busca activament participar en el procés d’integració europea mentre presenta els valors de MWCapital com a eines principals en el procés de transformació digital de la UE, promou la dimensió humana dels últims desenvolupaments tecnològics i posiciona Barcelona com a punta de llança de la innovació.

Des de 2016, la participació de MWCapital en projectes europeus ha contribuït a l’acceleració de 135 startups europees i ha tingut presència en delegacions de projectes a més de 12 països. En total, els diferents projectes en els quals ha participat MWCapital han distribuït vora 27,4 milions d’euros a pimes de tot l’entorn geogràfic europeu.

Concretament, 3 dels 7 projectes se centraven en l’acceleració per a startups: IMPACT Growth (tecnologies intel·ligents), IMPACT Connected Car (mobilitat intel·ligent) i RobotUnion (robòtica). El suport per a fomentar la transformació digital en pimes de manufactura, també, ha estat clau en els projectes I4MS i L4MS amb l’objectiu d’afavorir processos de fabricació i logística. Per altra banda, 5GCroco testeja l’automoció connectada a través de 5G. I, per últim, Next Generation Internet pretén desenvolupar un futur d’internet més humà.