Mobile Week Barcelona busca artistes per reflexionar sobre el futur quotidià

• La Fundació Mobile World Capital Barcelona llença la segona edició de Mobile Week Barcelona, una iniciativa que aborda els reptes, límits i oportunitats de la transformació digital a la nostra societat

• Els artistes podran presentar les seves propostes fins el 4 de desembre

• Una de les obres serà seleccionada per ser exhibida al Nacional d’Art de Catalunya després del seu pas per Mobile Week Barcelona

Barcelona, 24 de novembre de 2017.- Torna Mobile Week Barcelona, iniciativa de Mobile World Capital Barcelona (MWCapital), un espai obert per la reflexió sobre la transformació digital a través de l'art, la ciència i la tecnologia, amb l'objectiu de debatre sobre els reptes, límits i oportunitats de la mentalitat digital immersa en la nostra societat. En aquesta nova edició, i després de l'èxit de la primera, MWCapital busca artistes que exposin la seva creativitat com un vehicle que plantegi nous escenaris del nostre futur quotidià. El procés de selecció dels artistes ja està obert i finalitzarà el proper 4 de desembre.

Mobile Week Barcelona se celebrarà del 17 al 24 de febrer de 2018. Al llarg d’aquests dies, la capital mundial del mòbil es convertirà en un espai de reflexió entorn de la transformació digital amb el propòsit de connectar tota la ciutat. En aquesta edició, la iniciativa compta amb un programa complet d'exposicions, ponències i tallers en més de 70 equipaments dels 10 districtes de la ciutat.

Per participar a Mobile Week Barcelona, els artistes poden presentar la seva proposta conceptual inspirada en l'impacte de la transformació digital en la societat i basada en la temàtica ‘El Futur Quotidià’, a través del formulari de sol·licitud online http://mobileweekbcn.com/es/convocatoria-2018/. Les candidatures rebudes en el termini fixat seran valorades per un jurat integrat per professionals de l'art, la ciència i la tecnologia. A més, una de les obres serà seleccionada per ser exhibida en el Museu Nacional d’Art de Catalunya després del seu pas per Mobile Week Barcelona.

Mobile Week Barcelona 2017 va superar totes les previsions inicials

La primera edició celebrada entre el 20 i el 26 de febrer del 2017, Mobile Week Barcelona va plantejar una programació composta per 10 diàlegs, 10 rutes i 10 creacions artístiques en més de 60 equipaments culturals i científics, espais d'innovació, centres de recerca i universitats, entre els quals hi destaquen Disseny Hub, MACBA o Parc Tecnològic.

La iniciativa va comptar amb la participació de 60 ponents i nombrosos col·laboradors com Marc Vidal, consultor de transformació digital, Enric Puig, doctor en filosofia i professor de la UOC, Josep Ramoneda, periodista, filòsof i escriptor i Franc Aleu, artista visual.

Mobile Week Barcelona també va comptar amb 10 artistes que van transmetre, mitjançant les seves obres, la connexió cada vegada més propera entre l'art i el món digital. Les obres van ser exposades en diferents equipaments culturals de Barcelona com la realitzada per Random Hapiness en el Museu Nacional d’Art de Catalunya. Una altra obra a destacar va ser la de Fernando Vilariño, sotsdirector del Centre de Visió per Computador, que va crear @BrossaInèdit, un projecte transdisciplinari que va buscar la revaloració de col·leccions digitals a través de la contribució del públic.