Una App que recorda a la gent gran quan ha de prendre la medicació és una de les guanyadores dels mSchools App Awards

Mobile World Capital Barcelona acull la segona edició de la mostra d’apps creades per estudiants

• Els 35 alumnes guanyadors de la segona edició dels mSchools App Awards assistiran als primers campaments de desenvolupament d’apps

• mSchools premia les set millors aplicacions creades a les aules catalanes per alumnes d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà

• Els projectes The Blocker, Mazes of Fantasy, Elderly, Ars Longa, Don't forget it, Aprèn història amb Willy i Hand Cook són els guanyadors del concurs

Barcelona, 5 de juny de 2015.- El programa mSchools ha premiat aquesta tarda les set millors apps desenvolupades per alumnes en la segona edició dels mSchools App Awards, el concurs d’aplicacions mòbils que se celebra anualment entre les escoles catalanes. Els projectes The Blocker, Mazes of Fantasy, Elderly, Ars Longa, Don't forget it, Aprèn història amb Willy i Hand Cook en el marc de l’assignatura ‘Mobilitzem la Informàtica’, han estat els guanyadors del concurs impulsat per Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA.

Els integrants dels set grups guanyadors, al voltant de 35 estudiants, rebran una estada al primer mSchools Tech Camp. Aquests campaments tecnològics d’estiu han estat creats específicament per ampliar els coneixements de programació d’aquests estudiants i donar continuïtat pedagògica a la matèria desenvolupada a l’assignatura ‘Mobilitzem la Informàtica’. Entre el 18 i el 26 de juliol, els guardonats viuran una immersió completa en el món de la tecnologia mòbil i el disseny d’aplicacions, experiència que compaginaran amb activitats recreatives i d’oci.

Aquesta experiència els permetrà treballar amb docents experts en tecnologia, programació, disseny, creativitat i emprenedoria, entre altres especialitats.

A més d’aquest reconeixement, Zurich ha entregat un Chromebook als guanyadors dels mSchools App Awards com a eina d’ús per als campaments. Per últim, Xnergic ha sortejat inscripcions per a diverses activitats enfocades a fomentar les vocacions tecnològiques.

La Consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, el CEO de GSMA Ltd., John Hoffman, i el vicepresident de Mobile World Capital Barcelona, Agustí Cordón, destaquen el creixement i la bona acollida d’mSchools entre la comunitat educativa.

De l’aula a la sala d’exposicions

La segona edició dels mSchools App Awards s’ha celebrat al TecnoCampus de Mataró i ha comptat amb la participació de més de 120 alumnes. Els 24 equips finalistes han presentat els seus projectes, juntament amb els seus professors, en un espai dinàmic que els ha permès la interacció tant amb el públic assistent com amb el jurat de la mostra. Els estudiants també han mostrat els seus dots comercials i de negoci presentant el potencial dels seus prototips i mostrant la seva faceta empresarial davant els jutges.

El certamen ha comptat amb propostes finalistes per a tres categories –oci i gestió personal, aplicacions educatives i serveis a la comunitat i la ciutadania. A més, per a cada categoria s’ha premiat dos projectes, un desenvolupat per alumnes d’ESO i l’altre per alumnes de Batxillerat o Cicles Formatius de Grau Mitjà.

Els mSchools App Awards també han comptat amb un premi escollit per votació popular entre els assistents a la mostra.

Les apps guanyadores de la segona edició de l’mSchools App Awards

Detall de categories i premiats

• Oci i gestió personal – premi entregat per Jordi Pagés, direcció de Vendes i Distribució del Grup Zurich

Premiat ESO: Institut d'Altafulla (Altafulla). Aplicació: The Blocker. App que permet desconectar el dispositiu mòbil per evitar distraccions.

Premiat BATX-CFGM: Institut Caparrella (Lleida). Aplicació: Mazes of Fantasy. Una aplicació de jocs de laberints que a través del moviment de la mà permet trobar la sortida.

• Serveis a la comunitat i la ciutadania – premi entregat per Agustí Cordón, vicepresident de la Fundació Mobile World Capital Barcelona.

Premiat ESO: Institut Josep Vallverdú (Les Borges Blanques). Aplicació: Elderly. Una App que permet recordar a la gent gran quan ha de prendre la medicació i informa als familiars quan no ho fa.

Premiat BATX-CFGM: Escola Virolai (Barcelona). Aplicació: Ars Longa. Una guia d'activitats culturals de Barcelona personalitzable.

• Aplicacions educatives – premi entregat per la Hble. Sra. Irene Rigau, consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Premiat ESO: SI Gurb (Gurb). Aplicació: Don't forget it. Una App que facilita la feina dels estudiants a l'hora de memoritzar.

Premiat BATX-CFGM: Institut Roseta Mauri (Reus). Aplicació: Aprèn història amb Willy. Una aplicació educativa que ajuda als joves a preparar les proves PAU en la matèria d'història.

• Vot del públic – premi entregat per John Hoffman, CEO de GSMA Ltd.

Premiat: Institut Ernest Lluch (Barcelona). Aplicació: Hand Cook. Una aplicació que proposa receptes compatibles amb els ingredients que tens al refrigerador.

La consolidació d’mSchools

mSchools és una iniciativa impulsada per Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA. Aquest programa pioner promou el treball a l’aula amb tecnologia mòbil a través de la creació i l’ús de solucions mòbils. L’objectiu és potenciar les habilitats dels estudiants en l’entorn digital, reduir les taxes d’abandonament escolar i millorar el seu rendiment acadèmic.

Una de les iniciatives del programa mSchools és ‘Mobilitzem la informàtica’, una assignatura centrada en la conceptualització, disseny i desenvolupament de prototips d’aplicacions mòbils.

Durant el curs 2014-2015 més de 300 centres han impartit l’assignatura i un total de 11.150 alumnes de secundària, majoritàriament de 4t d’ESO, han seguit el programa. Per primera vegada, ‘Mobilitzem la Informàtica’ s’ha impartit també a 8 centres de Formació Professional. Aquesta incorporació ha permès arribar a 500 alumnes de Cicles Formatius de Grau Mitjà vinculats a la Informàtica, Administració i Gestió, Comerç i Arts Gràfiques. Una altra de les novetats que s’ha incorporat durant aquest curs és la disponibilitat de tots els continguts de l’assignatura en anglès.

Després de dos cursos a les aules catalanes, ‘Mobilitzem la Informàtica’ ja ha arribat a més de 17.000 estudiants de secundaria. A dia d’avui, el 25% dels alumnes catalans participen en alguna de les iniciatives impulsades pel programa mSchools.

mSchools és un programa educatiu pioner destinat a que els estudiants de secundària de Catalunya treballin a l’aula amb tecnologia mòbil a través de la creació i ús de solucions mòbils. Impulsat per Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA, mSchools té com a objectiu millorar el rendiment acadèmic dels alumnes i reduir les taxes d’abandonament escolar. El programa planteja un desenvolupament curricular complet vinculat a la tecnologia mòbil i a les seves aplicacions en l’entorn social i econòmic.

Mobile World Capital Barcelona (MWCB) és una iniciativa destinada a convertir la ciutat de Barcelona en un centre de referència de tecnologies mòbils i digitals, així com millorar la qualitat de vida dels seus ciutadans. Amb el suport d'institucions públiques i privades, MWCB treballa per transformar sectors com l'economia, l'educació, la salut i l'estil de vida a través de quatre programes: Emprenedoria i Innovació, mSchools, mHealth i Smart Living. A més d'albergar Mobile World Congress, MWCB també impulsa altres comunitats com Mobile World Centre i 4Years From Now (4YFN), l’esdeveniment per connectar startups de l’àmbit de les tecnologies mòbils.

Changing together: www.mobileworldcapital.com

Per a més informació: