La xarxa d’electromobilitat Endolla Barcelona optimitzarà el consum energètic amb la col·laboració de l’empresa canadenca Awesense

• Awesense va guanyar la convocatòria Tech & Climate impulsada per la iniciativa Digital Future Society de Mobile World Capital Barcelona

• Endolla Barcelona de B:SM és la xarxa pública de punts de recàrrega de vehicles elèctrics més gran de l’Estat i una de les més extenses d’Europa

• La prova pilot es posarà en marxa durant el primer quadrimestre de 2022

Barcelona, 28 de gener de 2022.-  Avançar en la gestió eficient de l’energia és un dels grans reptes de la nova mobilitat elèctrica, juntament amb l’increment d’infraestructura de càrrega arreu del territori. Per seguir avançant en l’optimització del consum elèctric, la Xarxa Endolla de B:SM implementarà com a prova pilot el projecte Awesense Digital Energy Platform, un dels guanyadors del repte d’innovació Tech&Climate 2020 convocat per Digital Future Society amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona.

Endolla Barcelona és la xarxa urbana més gran de l’Estat espanyol i una de les més destacades d’Europa, amb 600 punts de càrrega distribuïts per tota la ciutat (6 punts/km2). Més enllà de fomentar el creixement del servei, B:SM treballa amb la xarxa Endolla per liderar la mobilitat elèctrica a la ciutat i esdevenir un agent de tracció del sector promovent aliances público-privades basades en l’intercanvi de coneixement, la innovació i l’aportació de valor.

En aquest context, l’aliança entre Digital Future Society i B:SM farà que la solució d’Awesense contribueixi a seguir estudiant un dels majors reptes que té, actualment, el desenvolupament de l’electromobilitat a Barcelona: la gestió intel·ligent de l’energia. En concret, l’Awesense Digital Energy Platform permetrà optimitzar el consum energètic dels punts Endolla i, conseqüentment, contribuirà a reduir l’impacte ambiental en l’àmbit de la mobilitat.

La implementació de la prova pilot, que es desenvoluparà durant 12 mesos, està prevista durant el primer quadrimestre del 2022, i és una passa més per avançar cap a l’objectiu de zero emissions.

Una eina per donar resposta al creixement de la mobilitat elèctrica

La Digital Energy Platform d’Awesense és una eina dissenyada per donar resposta a les creixents necessitats de mobilitat sostenible en l’àmbit urbà. L’aplicatiu és especialment valuós per a les empreses de serveis públics, com B:SM, i els proveïdors d’energia, ja que els ajuda a comptar amb un programari d’anàlisi de dades sobre les quals definir els sistemes energètics del futur.

La solució tecnològica d’Awesense vol impulsar el futur descentralitzat i descarbonitzat de l'energia, combinant dades energètiques i geoespacials per optimitzar la seva eficiència, i identificar problemes mitjançant el rastreig de paràmetres en temps real. En el cas de B:SM, l’eina permetrà obtenir informació sobre l’actual ús de les infraestructures de recàrrega i millorar la presa de decisions sobre l’expansió de la xarxa per la ciutat.

Segons Mischa Steiner, CEO d'Awesense "Estem encantats d’oferir a la ciutat de Barcelona una visió addicional de la seva infraestructura de càrrega de vehicles elèctrics. Aquest és un gran exemple del poder de les dades per permetre una visió d'anàlisis més precisa. Esperem que aquest projecte beneficiï els barcelonins i millori el seu accés a la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics en un futur molt proper".

Per la seva banda, la directora de Digital Future Society, Cristina Colom, es mostra orgullosa de veure que una de les idees innovadores premiades pel repte Tech&Climate es palparà finalment a Barcelona i subratlla que “aquests reptes ens ajuden a connectar actors globals i portar a terme iniciatives locals mitjançant projectes en col·laboració amb socis del sector públic i privat. Les solucions implementades són una prova de com la tecnologia és el camí cap a una societat sostenible i justa”.

Marta Labata, CEO de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), assenyala que “Endolla Barcelona actua com a motor d’estímul per a la penetració del vehicle elèctric a Barcelona. Volem exercir aquest lideratge molt més enllà del creixement de la xarxa pública de punts de càrrega, on ja som un referent europeu. També volem contribuir activament en la innovació, entre d’altres aspectes, sobre mecanismes que han de permetre fer una gestió intel·ligent de l’energia, objecte de la col·laboració amb Awesense. I ho estem fent de la mà d’aliances público-privades i de projectes innovadors.”

L'Agenda 2030 de les Nacions Unides ha definit 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i 169 fites destinades a resoldre els reptes ambientals, econòmics i socials arreu del món. Amb projectes com Awesense Digital Energy Platform, Barcelona aspira a fer un pas endavant per a un futur amb ciutats netes i amb energia verda. Es tracta d’una iniciativa alineada amb els ODS per a garantir la sostenibilitat ambiental i així integrar energies renovables en l’estructura de la ciutat.
amunt
pdf (1)