Mobile Week Barcelona mobilitza més de 19.000 persones

• La iniciativa, impulsada per MWCapital, consolida la seva presència a la ciutat i es posiciona com un espai de reflexió per a tots els públics entorn a l’impacte de la transformació digital

• L’exposició de mWeek GALLERY El futur quotidià atrau prop de 14.000 visitants al Disseny Hub Barcelona

Barcelona, 06 de març de 2018.- Mobile Week Barcelona, iniciativa impulsada per Mobile World Capital Barcelona, ha tancat la segona edició amb més de 19.000 assistents a les 120 activitats organitzades de forma descentralitzada en els 10 districtes de la ciutat. Propostes de reflexió i debats, activitats artístiques com l’exposició El futur quotidià i tallers gratuïts per a tots els públics han rebut el suport dels ciutadans de Barcelona.

L’exposició de mWeek GALLERY El futur quotidià, al Disseny Hub Barcelona, ha comptat amb prop de 14.000 assistents interessats en les 10 creacions artístiques que plantegen una reflexió sobre l’impacte de la transformació digital a les nostres vides. L’obra ‘Civilization’ de Marco Brambilla, exposada en el marc de mWeekBcn amb la col·laboració de la Fundació Sorigué, també ha format part de Llum BCN. Aquest fet ha maximitzat l’impacte de l’exposició i ha contribuït a que augmenti la visibilitat de la iniciativa en la programació cultural de Barcelona.

Després de passar pel Disseny Hub Barcelona, dues de les obres de mWeek GALLERY s’exposaran de forma gratuïta al Museu Nacional d’Art de Catalunya del 13 de març al 13 d’abril. Les creacions artístiques escollides són En algun lloc deu haver-hi un abocador on estan apilades les memories, de Laura Malinverni & Cristina Valero, que tracta sobre l’obsolescència programada i Ella programa el codi, d’Elizabeth Bigger, que reflexiona sobre el paper de la dona en el món de la tecnologia.

Dins de mWeek GALLERY, institucions com Barcelona Supercomputing Center, Barcelona Tech City o MediaTic també han obert les seves instal·lacions i s’han realitzat 16 visites guiades.

Un espai obert a la reflexió i el debat

La voluntat de crear debat al voltant de l’impacte de la digitalització a la nostra societat ha estat l’eix temàtic de la segona edició de Mobile Week Barcelona. Prop de 1.500 persones han participat a les 29 sessions de mWeek TALKS. Els ciutadans han reflexionat sobre com la transformació digital actua sobre la formació i l'ocupació, l'expressió cultural, la integració social de la immigració, la millora dels sistemes de participació ciutadana, l'educació o la salut. Aquestes sessions, celebrades en els 10 districtes de la ciutat, han reunit experts de l'àmbit de la tecnologia, la filosofia, la gestió pública, la medicina, l'art i la ciència, entre d'altres.

Consolidació d’una proposta de mobilització ciutadana

Mobile Week Barcelona també ha comptat amb activitats pensades per als més petits. Entre les activitats de mWeek KIDS, una iniciativa per a tota la família que neix amb l'objectiu de despertar l'interès per les noves tecnologies en nens i joves, ha destacat el taller #GirlsHack, proposta desenvolupada pel programa Maria de Maeztu de la UPF ( Gender & ICT). Aquesta activitat ha tingut com a objectiu inspirar nenes perquè s'interessin per la tecnologia i poder mitigar l’escletxa de gènere a les TIC.

mWeek LAB ha comptat amb més de 40 tallers organitzats per tota la ciutat al voltant de la creativitat, innovació, cultura digital, tecnologia i el pensament. Entre aquestes sessions, destaca el projecte AIRE, una acció col·lectiva de participació ciutadana per mesurar la qualitat de l'aire de Barcelona.

Part de l'èxit de la segona edició de Mobile Week Barcelona recau en la mWeek COMMUNITY, formada per entitats i institucions que han permès ampliar el seu programa d'activitats i expandir encara més l'impacte de la iniciativa a la ciutat. Aquesta comunitat està formada, entre d’altres, pel Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), el Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB), Barcelona Centre for International Affairs (CIDOB), els festivals in-Edit i Loop BCN, la Fundació Sorigué i Art Barcelona, l'associació de galeries de la ciutat.